اکبریان خواستار شد؛

دولت باید اختیارات مدیران استانی را افزایش دهد

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۹:۱۰:۴۵
کد خبر: ۷۷۵۹۸۷
دولت باید اختیارات مدیران استانی را افزایش دهد
​صبح امروز رئیس کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در کنار هیاتی از مدیران دستگاههای دولتی و بخش خصوصی از چند کارخانه واقع در شهرک صنعتی اشتهارد و همچنین پروژه توسعه شهرک های صنعتی کوثر و امید البرز (اشتهارد2) بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در این بازدیدها علیرغم تمامی مشکلات، وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی را امیدوار کننده دیدم.

وی افزود: هر چند در حوزه صنعت مشکلاتی همچون برق، سرمایه در گردش، ارز و گمرک وجود دارد اما الحمدلله فعالیت های صنعتی و تولیدی استان رضایت بخش است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات واحدهای صنعتی تصریح کرد: قطعا تمامی مشکلات مطرح شده را به وزیر صنعت و معاون اول رئیس جمهوری منتقل خواهیم کرد.

اکبریان ضمن ابراز رضایت از مدیران صنعتی استان البرز بیان کرد: الحمدلله کارنامه مدیران صنعتی استان، کارنامه بسیار خوبی است اما دولت باید اختیارات مدیران استانی را بیش از پیش افزایش دهد. ما این مساله را به دولت نیز گفته ایم که باید از پایتخت، تمرکز زدایی کرده و اختیارات بیشتری را به دستگاههای استانی تفویض کند تا استان ها نیز بتوانند با ابتکار عمل خود، موفقیت های بیشتری را رقم بزنند.

جهانگیر شاهمرادی؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز در حاشیه این بازدیدها گفت: حمایت از بخش خصوصی یکی از مهم ترین اصول کاری ماست به همین دلیل بصورت منظم بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی را در دستور کار قرار داده ایم تا از نزدیک با بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صنعتگران هم کلام شده و شنونده مشکلات آنها باشیم.

شاهمرادی یکی از مصادیق حمایت از تولید را برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برشمرد و افزود: تاکنون 313 جلسه کارگروه تسهیل برگزار شده است که ثمره آن اجرایی شدن 2 هزار و 647 مصوبه در راستای رفع مشکلات و پرداخت حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خاتمه عنوان کرد: جا دارد از زحمات رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تقدیر شود چرا که ایشان علاوه بر دغدغه هایی که در راستای حفظ و گسترشِ تولید و اشتغال در سطح کشور دارند مسایلِ صنایع، معادن، اصناف و تجار استان البرز را نیز با اهتمام ویژه ای دنبال می کنند.

 

نظر شما