اهدای کارت هوشمند به مبتلایان دیابت

اولین کنگره دیابت خارج از تهران در اردبیل برگزار شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۷۶۰۵۷
اولین  کنگره دیابت خارج از تهران در اردبیل برگزار شد
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور در کنگره روز جهانی دیابت در اردبیل گفت:ارتقای سلامت عمومی دستاورد کنگره بین المللی دیابت می باشد وی ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری کنگره اظهار داشت: این کنگره برای اولین بار خارج از تهران و در استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش برنا،شکور امیدی، رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور در کنگره روز جهانی دیابت در اردبیل از رونمایی و اهدای کارت هوشمند به بیماران دیابتی کشور خبرداد و گفت: یکی از مزایای این کارت یکپارچه‌سازی آمارهای بیماران در زمینه توضیح دارو است.

بنیانگذار انجمن دیابت کل کشور اظهار کرد: بررسی آخرین دستاوردهای علمی در مورد بیماری دیابت، بررسی راهکار های کاهش ایجاد زخم دیابت که منجر به قطع عضو بیمار می شود در کنار رونمایی از کفش سلامت ویژه بیماران دیابتی، رونمایی از جایگزین شکر با شیرین کننده های طبیعی جهت استفاده در خط تولید مواد غذایی، رونمایی از کارت هوشمند بیماران دیابتی، پیگیری بیمه تکمیلی بیماران دیابتی و روشن کردن کلید فروشگاه های سلامت از جمله اهداف برگزاری نخستین کنگره علمی دیابت در اردبیل است.

امیدی ادامه داد: ارتقای سلامت، اشتغال جوانان و موفقیت شرکت های تولید کننده مواد غذایی با استفاده از مواد استاندارد و  جایگزین مواد مضر برای بیماران از جمله نتایج مد نظر برگزار کنندگان این کنگره علمی در اردبیل است.

وی در خصوص فعالیت های انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: متاسفانه آمارها در حوزه های بیماران در کشورمان واقعی نیست مثلا در کل کشور برآورد می‌کنیم حدود 10 درصد از ایرانیان یعنی 8 میلیون نفر دیابت دارند که 70 درصد از آنها نیز از بیماری‌شان بی‌اطلاع هستند چون این بیماری خاموش است و درد ندارد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور اضافه کرد:  افراد باید به طور مداوم تست قند خون بدهند تا از وضعیت دیابت خود مطلع شوند در صورتی که  تست قند خون افراد دو بار  صورت ناشتا بالای 126 باشد در معرض خطر دیابت هستند.

نظر شما