طی شش ماه سال جاری؛

تعداد۵۲۵۴۱ برگه معاینه فنی برای خودروها در ارومیه صادر شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۱۰:۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۷۶۱۲۹
تعداد۵۲۵۴۱ برگه معاینه فنی برای خودروها در ارومیه صادر شد
رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه اعلام کرد: طی شش ماه سال جاری تعداد ۵۲ هزارو ۵۴۱ گواهی در مراکز معاینه فنی برای خوردهای سبک و سنگین صادر شد.

به گزیرش برنا آذربایجان غربی، علی خلیل وند بیان کرد:  با توجه به نزدیکی فصل سرما همه ساله شاهد وارونگی هوا (اینورژن) در این فصول در هوای شهرها هستیم، بدین صورت که توده هوای آلوده در آسمان شهرها انباشته شده و سلامتی شهروندان در معرض خطرات جبران ناپذیری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:  بدلیل وجود منابع آلایندگی زیاد در شهرهای بزرگ، اعم از آلاینده‌های خانگی و وسایط نقلیه اثرات این پدیده حادتر است و با توجه به مطالعات انجام گرفته، معاینه فنی خودروها آلودگی هوای شهرها را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و بدین ترتیب با انجام به موقع معاینه فنی خودرو سهم قابل توجهی در کاهش آلودگی شهرمان خواهیم داشت.

خلیل وند با اشاره به مشکلات موجود در مراکز معاینه فنی، اظهار کرد:   در برخی موارد خودروها به لحاظ طراحی و مراحل استاندارد سازی مشکل داشته و مراکز در حین انجام معاینه فنی با مشکل مواجه هستند و اکثر خودروهای کاربراتوری در آزمون آلایندگی مردود می‌شوند.

وی عنوان کرد:  در سطح شهرستان ارومیه به علت تعداد موتورسیکلت پایین مرکز آزمون معاینه فنی برای این وسیله نقلیه در حال حاضر موجود نیست و  مرکز معاینه فنی شماره یک در محل جدید خود اقدام به احداث مرکز تست موتور سیکلت می نماید.

رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد:  اکثر شهروندان در ماههای پایانی سال اقدام به اخذ برگه معاینه فنی می‌کنند و به علت تعداد مراجعه کننده زیاد منجر به بروز برخی مشکلات اعم از ازدحام و شلوغی و ترافیک در مراکز و اتلاف وقت شهروندان می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز