مدیرکل سازمان تبلیغات لرستان:

جان‌فشانی رزمندگان دفاع مقدس در قالب هنر برای نسل جوان بازگو شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۱۳:۵۴:۲۰
کد خبر: ۷۷۶۲۱۸
جان‌فشانی رزمندگان دفاع مقدس در قالب هنر برای نسل جوان بازگو شود
حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین گفت: وقایعی در تاریخ اتفاق افتاده که فرهنگ‌ساز بوده مانند حماسه عاشورا که نسل‌هایی را تربیت کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛حجت‌الاسلام  مهدوی امین در مراسم آئین رونمایی از جلد دوم کتاب بلدچی،اظهار کرد: گاهی حوادثی مانند انقلاب اسلامی می‌افتد و یک نسل انقلابی پرورش پیدا می‌کنند به‌طوری‌که واقعه دفاع مقدس هشت سال ایثار، فداکاری، شهادت و شهامت بود که یک فرهنگ شد، نسلی را تربیت کرد و این نسل حماسه‌ها آفریدند.

او بابیان اینکه امروز فرهنگی مانند اربعین نشر و نما پیدا می‌کند، فرهنگی را خواهد ساخت که نسلی را تربیت می‌کند و ظهور را رقم خواهد زد ،افزود: رمز ماندگاری این وقایع و حماسه‌ها آمیخته شدن باهنر است که این جریانات را در تاریخ ماندگار کرده است و به‌عنوان یک امانت به نسل بعدی سپرده خواهد شد.

حجت الاسلام مهدوی امین تصریح  کرد: هر عقیده و واقعه‌ای که بخواهد بماند باید برای آن آیین درست کرد و مناسک ساخت؛ بخشی از ماندگاری عاشورا به خاطر این است که مناسک دارد و باید امروز از وقایع تاریخی و رموز ماندگاری که همیشه تاریخ به کمک ما آمده بازهم در این جریان بزرگ کمک بگیریم به‌ویژه در امروز انقلاب و کشور که نیازمند فرهنگ مقاومت هستیم.

او تاکید  کرد: جان‌فشانی رزمندگان دفاع مقدس در قالب هنر برای نسل جوان بازگو شود؛ باید فرهنگ عاشورایی، انقلاب و دفاع مقدس امروز به کمک ما بیاید تا روح حماسه و مقاومت در مردم دمیده شود و آن را با زبان هنر به آحاد مردم برسانیم و بدانیم اثرگذار خواهد بود.

 

نظر شما