کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه باید تغییر کند / ۱۵میلیارد تومان مشوق صادراتی برای صادرات محصولات کشاورزی اخذ شده است

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۱۸:۵۳:۲۴
کد خبر: ۷۷۶۳۱۵
کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه باید تغییر کند / ۱۵میلیارد تومان مشوق صادراتی برای صادرات محصولات کشاورزی اخذ شده است
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای احیای دریاچه ارومیه باید کشاورزی و الگوی کشت حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیازمند تغییر است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سیدهادی بهادری صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: دست‌یابی به چشم انداز توسعه و پیشرفت استان و شهر ارومیه توسط نمایندگان درحال پیگیری است ضمن اینکه استفاده از نیروهای خوش‌فکر و باظرفیت و همچنین مقابله با تفکرات تندرو و دارای فساد اقتصادی و اداری را دنبال می کنیم.

وی اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی، شهر ارومیه و حوضه آبریز دریاچه ارومیه از کشاورزی کم بازده رنج می برد و باید برای حل این معضل همه با هم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: 2 پروژه مهم درقبال احیای دریاچه ارومیه پیگیری می شود که انتقال آب توسط تونل زاب به عنوان یک پروژه مهم و راهبردی است که تا به امروز پیشرفت فیزیکی 73درصدی داشته و پروژه دوم تغییر الگوی کشت کشاورزی حوضه آبریز دریاچه و تغییر آبیاری آن به آبیاری تحت فشار است.

بهادری همچنین خاطر نشان کرد: باید اذعان کنیم وضعیت دریاچه ارومیه در دولت دکتر روحانی از سال ۹۲ تاکنون تثبیت شده و شاهد کاهش یافتن تراز آن نیستیم درحالیکه در دولت های قبلی شاهد کاهش ۷ متری تراز دریاچه بوده ایم.

نماینده ارومیه در مجلس افزود: درخصوص احیای دریاچه، باید همه نمایندگان، مسئولین و مردم و رسانه‌ها مطالبه گری کنند و در این خصوص با تلاش یک یا چند نفر هیچ بهبودی درخصوص دریاچه حاصل نخواهد شد.

بهادری درخصوص سفر آتی رییس جمهور هم گفت:  در این سفر پیگیر اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ارتقای کشاورزی سنتی و کم‌بازده استان، امتداد ایستگاه راه‌آهن ارومیه به سمت مرز سرو و اتصال به تبریز از میان‌گذر دریاچه ارومیه، اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو به مرکز استان و حل مشکلات واحدهای تولیدی استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: بعد از سفر رییس‌جمهور، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز به استان سفر خواهندکرد.

وی اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی و همچنین شهر ارومیه باید مشکلاتی از قبیل تغییر کشاورزی کم‌بازده، حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، استفاده مفید از مرزها و توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی، توجه میراث فرهنگی و گردشگری و هویت و هنر استان و همچنین دنبال کردن سیاست ارتباط با کشورهای خارجی را مورد توجه قرار دهیم.

بهادری درخصوص عملکرد خود هم گفت: پیگیری‌های مستمر قطار مراغه به ارومیه، پیگیری آغاز مطالعات امکان سنجی قطار ارومیه به تبریز از میان‌گذر ذریاچه ارومیه، پیگیری‌های اتصال راه‌آهن به سرو، پیگیری‌های آغاز منطقه ویژه اقتصادی ارومیه و سرو، عملیات احیای دریاچه ارومیه، حل مشکلات واحدهای تولیدی و همچنین دریافت یارانه صادراتی مهم‌ترین تلاش‌های این مدت بوده است.

وی ادامه داد: در این خصوص قرار شد مبلغ ۱۵میلیارد تومان مشوق صادراتی برای صادرکنندگان سیب و سایر محصولات کشاورزی اخذ شذ ضمن اینکه قرار شد واحد سنگ‌بری بزرگ مقیاس با مشارکت ایمیدرو ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز