مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه:

اداره‌های دولتی بزرگ‌ترین بدهکاران اوقاف کرمانشاه هستند

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۵:۰۴:۱۳
کد خبر: ۷۷۶۴۱۶
اداره‌های دولتی بزرگ‌ترین بدهکاران اوقاف کرمانشاه هستند
سنت حسنه وقف اگر با جدیت دنبال شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ همایش استانی یاوران وقف اداره  اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در سالن همایش ملی دانشگاه آزاد اسلامی سالن بهمن تشکیل شد.

photo_۲۱-۰۵

حجت الاسلام آیت‌الله عباسیان مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: اداره‌های دولتی بزرگ‌ترین بدهکاران وقف کرمانشاه هستند.

او افزود: سنت حسنه وقف اگر با جدیت دنبال شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه گفت: بهداشت و درمان در زمان آل‌بویه با وقف اداره می‌شد.پنج بیمارستان که یکی سیار بود در ایران با وقف تاسیس شد.

عباسیان ادامه داد: امروزه در کشور به وقف کم توجهی می‌شود، وابستگی به در آمدنفتی دلیل فراموش شدن وقف است.

او به درآمد نفتی در سال 1320 اشاره کرد و افزود: در آن سال‌ها پول مفتی که از بابت نفت به ایران رسید، موجب تنبلی و غفلت در این زمینه شد. چون با همین پول بیمارستان، دانشگاه، و.... احداث کردند و دیگر چاره‌ای برای روزی که پول نفتی در میان نباشد اندیشیده نشد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه گفت: موقوفه رشیدی یکی از بزرگ‌ترین موقوفه‌های کشور است و متولیان بعد از وی مؤظف شدند همه ساله از درآمد موقوفه تعدادی املاک واراضی را خریداری و برای موقوفه وقف کنند.

عباسیان ادامه داد: یک‌هزار و500 میلیارد تومان ارزش موقوفاتی استان کرمانشاه است که در اختیار ادارات دولتی قرار گرفته ، با پرداخت وقف از سوی این ارگان‌ها خدمات خوبی انجام می‌شود.

photo_۲۰۱۸-۱۱-۱۳_۱۵-۳۱-۱۲

حجت‌الاسلام مهدی توسلی معاون فرهنگی اداره اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: همایش یاوران وقف در راستای برنامه‌های بقا متبرکه و نیت واقفان خیراندیش برگزار می‌شود.

گفتنی است که در پایان این همایش از 30 نفر از واقفان، پیشکسوتان قرآنی، نفرات برتر مسابقات قرآن کشوری، هیئت امنای نمونه و مدیران دستگاه‌هایی که بیشترین همکاری را با اوقاف داشتند تجلیل شد.

خبرنگار: فاطمه زردویی

 

نظر شما