فرماندار شهرستان در بازدید از نیروگاه حرارتی:

اجرای مصوبه دولت در استفاده نیروگاه از گاز طبیعی از برنامه های اولویت دار فرمانداری شازند است

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۰:۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۷۶۷۰۱
اجرای مصوبه دولت در استفاده نیروگاه از گاز طبیعی از برنامه های اولویت دار فرمانداری شازند است
فرماندار شازند گفت: اجرای مصوبه دولت در استفاده کامل نیروگاه از گاز طبیعی از برنامه های اولویت دار فرمانداری شازند بوده و تمامی دستگاه های دولتی و اجرایی موظف به اجرای این مصوبه هستند.

به گزارش برنا از اراک، مصطفی عرب در بازدید سرزده از نیروگاه حرارتی شازند با اشاره به مصوبات هیات دولت در سفر به استان مرکزی افزود: تامین گاز طبیعی به عنوان سوخت این نیروگاه به صورت کامل از مصوبات این سفر بود.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته شرایط خاصی مربوط به نیروگاه شازند داشتیم که بخاطر استفاده از سوخت مازوت بود، ادامه داد: کارشناسان محیط زیست بررسی ها و نمونه گیری های لازم را از ۴ واحد نیروگاه انجام دادند تا میزان استفاده از سوخت مازوت که پیش بینی می شود نیمی از سوخت نیروگاه باشد، مشخص شود و گزارش دراختیار مراجع مربوطه ازجمله استاندار، اداره کل حفاظت محیط زیست، دادستانی و همچنان تشکلهای زیست محیطی قرار خواهد گرفت. 

عرب ادامه داد: اجرای مصوبه دولت در استفاده کامل نیروگاه از گاز طبیعی از برنامه های اولویت دار فرمانداری شازند بوده و تمامی دستگاه های دولتی و اجرایی موظف به اجرای این مصوبه هستند.

فرماندار شهرستان شازند با بیان اینکه ملاک و سیاست اصلی ما در بحث سوخت نیروگاه مصوبه و تاکید ریاست محترم جمهوری است گفت: مصوبه دولت تدبیر و امید در استفاده نیروگاه شازند از سوخت گاز طبیعی تا کنون با استفاده 98 درصدی این نیروگاه از گاز طبیعی محقق شده است.

وی عنوان کرد: آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است، سلامت و امنیت مردم است و به هیچ وجه ازسلامت و امنیت مردم گذشت نخواهیم کرد.

عرب با بیان اینکهدمجموعه نیروگاه، مشکلات و دغدغه هایی در خصوص سوخت دارند که بخشی از آن مربوط به خارج استان و گاز هست، ادامه داد: این مهم در حال پیگیری است تا در روزهای آینده مرتفع شود، اما بخشی از این مشکلات در اختیار نیروگاه است که باید مدیریت شود.

 

نظر شما