استاندار مرکزی:

صادرات یک میلیون دلاری محصولات لبنی از شرکت صلا به خارج از کشور

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۱:۰۵:۴۵
کد خبر: ۷۷۶۷۴۹
صادرات یک میلیون دلاری  محصولات لبنی از شرکت  صلا به خارج از کشور
استاندار مرکزی گفت: رفع مشکلات، افزایش تولید و اشتغال هرچه بیشتر در این کارخانه نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان به این واحد تولیدی است.

به گزارش برنا از اراک، سید علی آقازاده در جریان بازدید از کارخانه شیر صلا، کارخانه شیر صلا (صنایع لبنی اراک) با 50 سال سابقه فعالیت را از شرکت های موفق در زمینه تولید محصولات لبنی استان و کشور برشمرد و گفت: رفع مشکلات، افزایش تولید و اشتغال هرچه بیشتر در این کارخانه نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان به این واحد تولیدی است.

وی با بیان اینکه کارخانه لبنی صلا سال گذشته به دلیل برخی مشکلات در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود، گفت: اما حمایت ها و تلاش مدیران و کارکنان منجر شد ظرفیت تولید این شرکت از خرید 6 تا هفت تن شیر در روز به 60 تن افزایش یابد.

آقازاده با اشاره به صادرات یک میلیون دلاری انواع محصولات لبنی از شرکت لبنی صلا به خارج از کشور در سال گذشته، افزود: با توجه به افزایش تولید این شرکت پیش بینی می شود میزان صادرات شرکت در سال جاری روند افزایشی داشته باشد.

استاندار مرکزی یادآور شد: با فعالیت این شرکت در استان مرکزی زمینه اشتغال برای 200 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه 50 درصد شیر تولیدی استان مصرف داخلی دارد، گفت: مازاد تولید به سایر استان ها از جمله استان تهران، فارس، خراسان و اصفهان ارسال می شود.

استاندار مرکزی در پایان از صدور مجوز 2 واحد تولید شیر خام در استان مرکزی خبرداد و گفت: بهره برداری از این واحدها نقش مهمی در افزایش تولید، اشتغال و درآمد اقتصادی در استان به همراه دارد‌.

در این نشست عنوان شد: ظرفیت اسمی کارخانه صنایع لبنی صلا 300 هزار تن است که به دلیل آماده نبودن زیر ساخت های تولید این کارخانه با ظرفیت حدود 100 هزار تن در استان مرکزی فعالیت می کند.

نبود بازار فروش، مشکلات واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید و افزایش 100 درصدی شیر خام از جمله مشکلات کارخانه های لبنی استان و این کارخانه مطرح شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز