رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی:

به دنبال افزایش سلامت و نشاط زنان هستیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۳:۲۱:۵۹
کد خبر: ۷۷۷۳۳۰
به دنبال افزایش سلامت و نشاط  زنان هستیم
رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۲ برنامه ورزشی مرتبط با بانوان در مناطق روستایی و عشایری استان مرکزی برگزار شده است.

به گزارش برنا از اراک ،  مهین علی‌بخشی اظهار داشت: حوزه ورزش بانوان استان مرکزی اهداف خود را براساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان مبنی بر توسعه ورزش بانوان و افزایش سلامت و نشاط و تندرستی زنان جامعه دنبال می کند.

وی افزود: طی برنامه ریزی هایی که از سوی ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی استان مرکزی صورت گرفته، بخشی از اهداف تعیین شده تحقق پیدا کرده، اما اعتقاد داریم ورزش بانوان می تواند بیش از این افتخار آفرین و در سلامت جامعه موثر باشد.
علی بخشی ادامه داد: بانوان در حوزه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی از ظرفیت و پتانسیل های بالایی برخوردارند که باید به نحو احسن از این ظرفیت ها استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۲ هیات ورزشی بانوان، نواب و روسای هیات در استان مرکزی فعال هستند، بیان داشت: طی نیمه نخست سال جاری، ۷۹ برنامه برای ورزش بانوان اجرا شده که حدود ۴۶ هزار و ۷۱۰ نفر در این برنامه ها مشارکت داشتند.
علی بخشی ادامه داد: همچنین در راستای تقویت جسمی و روحی زنان روستایی و عشایری، ۳۵۲ برنامه ورزشی تفریحی و جشنواره در قالب های مختلف در استان اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۸۰ روستا در استان مرکزی نیز، برای تاسیس خانه ورزش روستایی مد نظر قرار گرفته و هم اکنون ورزش در ۵۶ روستای خانه ورزش روستایی و عشایری فعال شده است. در همین راستا نیز مسابقات مختلف ورزشی المپیاد خانه های روستایی و عشایری توسط هیات ورزشهای روستایی عشایری استان مرکزی برگزار می شود.
رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: طی شش ماه اول سال جاری ۱۵ میزبانی مسابقات کشوری را پشت سر گذاشتیم و به دنبال این هستیم که بتوانیم نیمه دوم سال جاری را با این روند ادامه دهیم.
وی تصریح کرد: مهمترین موضوعی که در حوزه ورزش روستایی در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی قرار دارد، برگزاری سنجش قامتی در روستاها است. حدود ۲۰ استان پایلوت این طرح قرار گرفته اند که مرکزی یکی از این استان ها است.
علی بخشی خاطر نشان کرد: این سنجش، زنان سنین ۱۵ تا ۵۰ سال را مورد آزمایش و ارزیابی سنجش قامتی قرار می‌دهد. پس از این سنجش قامتی افراد دارای مشکل قامتی به مرحله اصلاح، با هدف رفع مشکلات جسمی و ساختاری وارد می شود.
رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان داشت: همچنین برای میزبانی نشست تخصصی مسئولین ورزش بانوان کشور آمادگی خود را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده ایم و منتظر اعلام نتیجه هستیم.
وی ادامه داد: همچنین طی ماه های باقیمانده سال جاری برنامه‌هایی شامل برگزاری مسابقات استانی جام تندرستی، اعزام بانوان به مسابقات مناطق کشور، برگزاری جشنواره‌های پیرامید، برگزاری کلاس های تخصصی و پذیرش میزبانی مسابقات رشته های مختلف کشور و اعزام تیم های بانوان به مسابقات کشوری در دستور کار قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز