استاندار مرکزی؛

لذت خواندن کتاب را باید در بین جوانان و نوجوانان نشر داد

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۴:۲۳:۱۷
کد خبر: ۷۷۷۳۷۹
لذت خواندن کتاب را باید در بین جوانان و نوجوانان نشر داد
استاندار مرکزی گفت: با اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تفکر جوانان به سمت اعتلای باور دینی حرکت می‌کند.

به گزارش برنا از اراک، سیدعلی آقازاده در آیین بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تکریم مقام کتابدار در اراک، اظهار کرد: در استان مرکزی ۵۰ هزار عضو رسمی و ۸۰ هزار نفر مراجعه کننده به کتابخانه‌ها و همچنین بیش از یک میلیون و دویست کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد که رقم خوبی است، اما با توجه به جمعیت استان و کتب موجود باید تعداد اعضای کتابخانه‌ها بین ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر باشد که در این رابطه باید راهکارهای افزایش اعضای کتابخانه‌ها را در یک نشست به بررسی گذاشت.

وی با بیان اینکه لذت خواندن کتاب یکی از مواردی است که باید در میان جوانان و نوجوانان نشر داد، تصریح کرد: با توجه به تلاش‌هایی که در اداره کل کتابخانه‌ها در استان انجام می‌شود اما باز هم این نهاد به تنهایی از عهده ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر نمی‌آید و در این رابطه لازم است همه مسؤلان از جمله ارشاد، تبلیغات اسلامی، شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها در این عرصه یاری رسان باشند.

آقازاده با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) بزرگترین کتابدار و‌ کتابخوان تاریخ بشریت است، افزود: انقلاب ما قبل از سیاسی بودن انقلابی فرهنگی است و با اشاعه فرهنگ خود نه تنها کشور و منطقه بلکه سطح بین‌الملل را تحت تاثیر قرار داده است و انتظار امام راحل، رهبری و دیگر شخصیت‌های فرهنگی افزایش تعداد کتابخوان‌هاست.

استاندار مرکزی گفت: مردم برخی از کشورها با وجود اینکه ساعات زیادی را در فضای مجازی هستند، اما از خواندن کتاب‌های مفید غافل نیستند و خواندن کتاب یکی از سرگرمی‌های مفید آنها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با گسترش فضای مجازی و بازی ها و شبکه‌های اجتماعی امکان دور شدن نوجوانان و‌ جوانان از کتاب و کتاب‌خوانی وجود دارد، اما در همین شرایط نیز علیرغم توسعه فضای مجازی شاهد چاپ کتب با تیراژهای بالا هستیم.

آقازاده با اشاره به اینکهدبا اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تفکر جوانان به سمت اعتلای باور دینی حرکت می‌کند، گفت: در حوزه علمی پیشرفت‌های خوبی به دست آمده اما باید در زمینه‌های رفتار اجتماعی، سبک زندگی منطبق با آموزه‌های دینی و ملی نیز در دنیا سرآمد باشیم. 

استاندار مرکزی در پایان از رشد 12 برابری کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: تعداد کتابخانه‌های استان مرکزی از ابتدای انقلاب تا به امروز رشد 12 برابری داشته که به دنبال آن در طی ۴۰ سال انقلاب بر شمار کتابخوان‌های کشور نیز افزوده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز