رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه:

دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه بین‌المللی شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۵:۰۹:۵۹
کد خبر: ۷۷۷۴۰۳
دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه بین‌المللی شد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد.رضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: این دانشگاه امسال با پذیرش پنج دانشجوی خارجی به جمع دانشگاه‌های بین‌المللی کشور پیوست.

او به قدمت 30 ساله دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود این دانشگاه قطب تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های آزاد منطقه غرب کشور بوده و ظرفیت‌های بسیاری دارد.

وی افزود: با وجود این ظرفیت‌ها، طی سالیان گذشته حوزه بین‌الملل این دانشگاه مورد غفلت قرار گرفته، بطوریکه دانشگاه‌های همجوار توانستند از این فرصت برای ارتقاء خود بخوبی استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در این راستا، از یکسال پیش برنامه‌ریزی‌هایی را برای بین‌المللی شدن دانشگاه آزاد استان آغاز کردیم.

 حبیبی ادامه داد: از آنجایی که ساختار و چارچوب بین‌المللی شدن در دانشگاه آزاد کرمانشاه ایجاد نشده بود و نیاز به مجوز و اخذ صلاحیت از دستگاه‌های ذی‌ربط داشت، گام‌هایی را در این زمینه برداشتیم.

او افزود: از سوی دیگر همزمان با این اقدامات، فروردین امسال ارتباطاتی را با دانشگاه‌های عراقی برقرار کردیم و به معرفی زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد استان پرداختیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پس از اخذ مجوزهای لازم کار ثبت‌نام دانشجویان عراقی را در این دانشگاه آغاز کردیم، گفت: هرچند که شاهد استقبال بسیار خوب دانشجویان عراقی برای تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه بودیم، اما به دلایلی تنها موفق به ثبت‌نام پنج دانشجو شدیم.

حبیبی ادامه داد: این دانشجویان در رشته‌های مهندسی، مکانیک، برق و معماری در این دانشگاه مشغول به تحصیل شده‌اند.

او با تاکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه  محدودیتی در پذیرش دانشجویان غیرایرانی ندارد، افزود: براساس دستورالعمل دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد هر استان مؤظف است فقط از کشور همسایه خود جذب دانشجو داشته باشد، در این راستا در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نیز تنها دانشجویان عراقی جذب خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: درتلاشیم تا با امضاء تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های عراقی و انجام فعالیت‌های تبلیغی، تعداد دانشجویان بیشتری را در سنوات آینده جذب دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه کنیم. 

 

نظر شما