درهفته کتاب انجام گرفت:

دیدار و تجلیل از خانواده " زنده یاد پرویز افتخاری" کتابدار فقید پلدختر/ اجرای "طرح پیک دانائی در روستای سرابحمام

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۹:۱۹:۵۸
کد خبر: ۷۷۷۵۹۰
دیدار و تجلیل از خانواده  زنده یاد پرویز افتخاری  کتابدار فقید پلدختر/  اجرای طرح پیک دانائی در  روستای سرابحمام
در چهارمین روز از هفته کتاب وکتابخوانی باحضور مسئولین از خانواده زنده یاد پرویز افتخاری کتابدار فقید پلدخترتجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛روز یکشنبه در چهارمین روز از هفته کتاب وکتابخوانی با حضور در منزل کتابدار فقید شهرستان پلدختر،زنده یاد پرویز افتخاری از خانوده  ایشان  تجلیل شد.

در این دیدار که  حضورحجت السلام حسین زاده آملی  امام جمعه  پلدختر ،علیرضا ملکشاهی معاون فرمانداری، علی محمد قهرمانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی و کتابداران کتابخانه علامه جزایری ،مرتضی کایدی  سرپرست بخشداری مرکزی وبتول شریف زاده  رئیس کانون پرورش فکری و اصحاب رسانه  انجام شد به پاس 18 سال خدمت شادروان افتخاری در عرصه کتابداری  تجلیل ویادوخاطره این کتابدار فقیدپلدختری گرامی داشته شد.

امام جمعه پلدختر در این دیدار با اشاره به هفته کتاب وجایگاه کتابداران ،اظهارکرد: مرحوم پرویز  افتخاری  به خاطر خدماتش به فرهنگ شهرستان برای کسانی که اهل فرهنگ ومطالعه  هستندافتخار شد.

حجت السلام حسین زاده آملی افزود: این راه ورسم مردان نیک روزگاراست که برای خودشان رفتارنیک وکردار نیک برجای می گذارند وما نیز به خاطر خدمات وراه نیک شادروان افتخاری خدمت خانواده محترمشان رسیده ایم تا به بیت ایشان بگوییم که تنها نیستید.

او با بیان اینکه برای مردم فقط خوبی ها باقی می ماند ،تصریح کرد: از مرحوم افتخاری   فرهنگ دوستی، مردم داری وکتاب دوستی اش برای مردم باقی مانده است و مرحوم افتخاری اخلاق نیکو داشت ونامی نیک ازاو باقی ماند.

در ادامه علیرضا افتخاری از فرهنگیان سرشناس پلدختر و  برادرشادروان پرویز افتخاری به نمایندگی از خانواده افتخاری   با تقدیر از حضور مسئولین وامام جمعه وهمه اهالی کتاب شهرستان به خاطر ادای احترام به شادروان پرویزافتخاری گفت:همینکه مسئولین درجهت فرهنگ کتاب وفرهنگ وارزش هایی که این مرحوم به دتبال آن بودند اهمیت می دهندجای تقدیر دارد .

علیرضا افتخاری افزود:ما  خیلی از خصلت های نیک وشایسته  این مرحوم را پس از مرگ ایشان فهمیدیم که مردم درخصوص برخورد خوب ، اخلاق  نیک وشخصیت ایشان برای ما  بیان کردند.

برادر شادروان افتخاری خاطر نشان کرد: امیدواریم که خداوند به همه ما توفیق دهد ودرهدایت نسل جوان درتشویق به کتابخوانی تلاش کنیم.

علی محمد قهرمانی  رییس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر نیز گفت: کتاب وکتاب خوانی زیرساخت توسعه وپیشرفت جامعه است وهرکس در این زمینه فعالیت کند بیشترین خدمت را به  جامعه انجام داده است وخوشحال هستیم همکار کسی بوده ایم که در این راستا فعالیت داشته است.

 قهرمانی افزود:مرحوم افتخاری به مدت 18 سال در عرصه کتابداری   و7 سال نیز در عرصه مدیریت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان  منشاء خدمات شایسته وماندگاری بودند  ویادوخاطره وخدمات ارزنده این عزیز همیشه در حافظه مردم وهمه همکارانش  باقی خواهند ماند .

 رییس کتابخانه های عمومی شهرستان پلدختر همچنین  گفت: سال گذشته همایش دوچرخه سواری کتاب ودوچرخه را با حضور شادروان افتخاری وفرزند ایشان برگزار کردیم و 3 آذر ماه این همایش را به نام ویادواره این عزیز  برگزار خواهیم کرد.

برپایه این گزارش؛ در پایان این مراسم با اهداء لوحی به یاسین افتخاری تنها فرزند شادروان پرویز افتخاری کتابدار فقید پلدختر تجلیل شد.

 

 

* اجرای "طرح پیک دانائی" در روستای سراب حمام

در چهارمین روز از هفته کتاب با حضور مسئولین  شهرستانی  "طرح پیک دانائی"(ارسال کتب به مناطق محروم روستائی و عشایری)در دبستان شهید محمودوند روستای سرابحمام به عنوان طرح شاخص شهرستان پلدختربرگزارشد.

شاهمرادی رییس آموزش وپرورش پلدختر در این مراسم گفت:توسعه فقط اقتصاد نیست و تیراژ وچاپ کتاب نیز از شاخص های توسعه است

او با اشاره به ملاک های مختلف اجتماعی و فرهنگی  توسعه ،یادآورشد: ملاکهای فرهنگی ازجمله کتاب از شاخص های توسعه است لذا  انتظار می رود که تعامل سازنده ایی بین مدارس ونهادهای فرهنگی وجودداشته باشد وفرهنگ  کتابخوانی بین دانش آموزان نهادینه شود.

علی محمد قهرمانی  رییس کتابخانه های عمومی پلدخترنیز  دراین مراسم  گفت: هدف از اجرای طرح پیک دانایی به عنوان طرح شاخص در پلدختر توسعه کتاب خوانی در سطح تمام شهرستان از جمله روستاها است.

او افزود: ما در طی سه سال است که این طرح را به عنوان یک طرح ابتکاری از طرف کتاب خانه های عمومی شهرستان برای اولین بار در کشور برگزار کرده ایم .

قهرمانی با بیان اینکه پلدختر  دارای دوباب کتابخانه علامه  جزایری در مرکز شهرستان  وامام علی (ع) معمولان  است ،یادآورشد: این شهرستان دارای 39  هزار جمعیت روستایی است که با حضور جمعیت عشایری وکوچ نشین منطقه به جمعیتی بالغ بر۴۵ هزار نفر می رسد لذا هدفمان از اجرای این طرح خدمات دهی به روستاهای شهرستان ونهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی است.

 رییس کتاب خانه های عمومی  پلدختر همچنین خاطر نشان کرد: اگر روستاهای بالای  ۱۵۰۰نفر فضای در اختیار ما قرار دهند برای این روستاها کتابخانه احداث می شود.

قهرمانی خطاب به دانش آموزان حاضر در این مرایم گفت: اگرهردانش آموزی این کتابهای اهدایی را خلاصه نویسی کند یک کتاب دیگر جایزه اهدا می گیرد.

بازدید ازکتابخانه علامه جزایری  اجرای برنامه" نذر کتاب" جهت جمع آوری کتب مازاد خانواده ها در محل کتابخانه علامه جزایری پلدختر وهمچنین بازدید از کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان ،تجلیل از معاون فرماندار به خاطر حمایت از فرهنگ کتاب خوانی و تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه کتاب شهرستان نیز از دیگر برنامه هایی بود که در چهارمین روز هفته کتاب در پلدختربا حضور با حضور معاونت فرمانداری و اعضای شورای بخش مرکزی اجرا شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز