فرماندهی انتظامی استان مرکزی؛

دستگیری مدیر کانال تلگرامی عامل هتک حیثیت دانشجویان

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۰:۰۸:۳۲
کد خبر: ۷۷۷۶۱۵
دستگیری مدیر کانال تلگرامی عامل هتک حیثیت دانشجویان
فردی که با راه اندازی یک کانال تلگرامی،‌در یکی از دانشگاه های سطح استان، باعث هتک حیثیت برخی دانشجویان شده بود، در تحقیقات پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش برنا از اراک، سرهنگ "احسان آنقی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: این مجرم سایبری، با بهره‌گیری از شبکه اجتماعی تلگرام با تعداد اعضای بیش از 4000 نفر اقدام به بر هم زدن امنیت روانی در محیط یکی از دانشگاه های استان شده و برای چندین نفر از دانشجویان خانم، مشکلات متعددی را ایجاد کرده بود.

وی افزود:‌ با شکایت چند نفر از دانشجویان، تحقیقات کارشناسان پلیس برای شناسایی این فرد آغاز شد و سرانجام، در مراحل اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس، این فرد شناسایی و دستگیر شد. 

این مقام انتظامی یادآور شد: با احضار این فرد به پلیس فتا، متهم در مواجهه با مستندات پرونده، اعتراف کرد کلیه اعمال مجرمانه خود را با استفاده از یک ربات تلگرامی و با هدف سرگرمی انجام داده است . 

سرهنگ آنقی با اشاره به اعزام متهم به دادسرا به شهروندان هشدار داد: با توجه این که پرونده‌های هتک حیثیت ونشر اکاذیب در فضای مجازی رو به افزایش است ؛کاربران سعی کنند در اکانت شبکه های اجتماعی خود تنظیمات حریم شخصی وامنیتی را لحاظ کنند تا مورد سوء استفاده مجرمان قرار نگیرند. 

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان گفت: کاربران هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز