نماینده مردم کاشمر در مجلس:

استان خراسان رضوی نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی دولت است

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۰:۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۷۷۶۳۴
استان خراسان رضوی نیازمند نگاه ویژه‌ای از سوی دولت است
نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: به این دلیل که در استان خراسان رضوی علاوه بر استاندار، تعدادی از معاونین ایشان نیز بازنشسته شدند، عملا نیاز است که نگاه ویژه‌ای به خراسان شده و زودتر تعیین تکلیف شود، در حالی که در سایر استان‌ها این اتفاق نیفتاده و تنها استاندار بازنشسته شده است.
به گزارش خبرگزاری برنا ؛ بهروز بنیادی در خصوص چالش‌ها و انتظارات پیش روی استاندار جدید خراسان رضوی،  گفت : استان خراسان رضوی با داشتن 27 شهرستان و 8 درصد جمعیت کشور، یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کشور بوده و متاسفانه به دلیل اینکه استان در منطقه گرم و خشک واقع شده، شاید چالش اساسی امروز ما بحث آب، هم آب کشاورزی و هم آب آشامیدنی است.

وی افزود: دومین نکته‌ای که در استان کمتر در آن خصوص سرمایه‌گذاری شده، بحث زیرساخت‌هایی چون راه‌آهن و جاده‌های مواصلاتی مناسب است که خراسان در بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و خطوط ریلی نسبت به غرب کشور، کمبود و نقص بسیاری دارد که چالش بزرگی است.

بنیادی بیان کرد: نکته سوم بحث معادن بوده که یکی از پتانسیل‌های اساسی، سرمایه‌گذاری روی معادن و اکتشافات و مطالعات آن است که استاندار آینده باید بر این حوزه نیز تمرکز داشته باشد، گرچه تمام این موارد نیاز به پول دارد و امروز با توجه به تحریم‌ها، بخشی از پیش برد این امور، سخت است، با این حال نقش استاندار این خواهد بود که بتواند از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی استفاده مفیدی کند تا بتواند مقداری از بار توسعه استان را به دوش بخش خصوصی بگذارد.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: نکته بعدی مربوط به خود مشهد مقدس با زائرین بسیاری است که هر ساله چه از داخل و چه خارج به این شهر مشرف می‌شوند اما متاسفانه هنوز ما نتوانستیم مشهد را به عنوان قطبی معرفی کنیم که سایر شهرستان‌ها تامین‌کننده بسیاری از نیازهای مشهد باشند. با وجود 27 میلیون زائر در سال، استاندار آینده باید برنامه‌ریزی کند تا هر کدام از شهرستان‌های ما تامین‌کننده یک بخش از این نیازها در مشهد باشند و پایلوت شده و به صورت یک زنجیره تعریف شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا حضور حضرت رضا(ع) در استان خراسان رضوی باید به عنوان پایگاهی باشد که تمام شهرستان‌ها به توسعه برسند اما امروز تنها بر توسعه مشهد تمرکز شده و متاسفانه ما تبعیض و اختلاف سطح زیادی را بین شهرستان‌های مختلف استان خراسان شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم استاندار آینده این زمینه‌ها را مدنظر قرار دهند، گرچه این موارد به سال‌ها برنامه‌ریزی نیاز دارد اما حداقل اگر برنامه‌ریزی آن انجام و چشم‌اندازی ترسیم شود، جابه‌جایی مدیران، اصل مسیر را متوقف نخواهد کرد.

بنیادی اضافه کرد: خراسان استانی بزرگ با مرزهای طولانی است که قاعدتا استاندار آینده باید هم در بخش امنیت صاحبنظر بوده و هم تمرکز بیشتری را با توجه به شرایط فعلی ما در جهان داشته باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: به نظر می‌رسد که امروز مسئله آب و بیکاری چالش کشور است که استاندار آینده باید در ابتدای امر روی آن توجه کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم هرچه سریع‌تر انتخاب استاندار صورت بگیرد، تصریح کرد: به این دلیل که استان خراسان رضوی با سایر استان‌ها تفاوتی پیدا کرده و این است که علاوه بر استاندار، تعدادی از معاونین ایشان نیز بازنشسته شدند، عملا نیاز است که نگاه ویژه‌ای به خراسان شده و زودتر تعیین تکلیف شود. در سایر استان‌ها این اتفاق نیفتاده و تنها استاندار بازنشسته شده است.

وی اضافه کرد: موقعیت خراسان از این نظر حساس‌تر است، بنابراین باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود. قطعا در خصوص گزینه‌هایی که انتخاب خواهند شد، با مجمع نمایندگان استان هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت. گزینه‌های زیادی وجود دارد، اسامی مختلفی مطرح شدند و ما باید به نظر وزیر کشور احترام بگذاریم. انتخاب نهایی با هماهنگی مجمع نمایندگان استان انجام خواهد شد.

بنیادی در مدیریت گروه‌های تندرو در استان عنوان کرد: مدیریت درونی اتفاقاتی که در مشهد رخ می‌دهد، بر عهده استاندار است، اما در کلان، وزارت‌خانه‌هایی که مسئولیت دارند و شخص رئیس‌جمهور نباید اجازه دهند که قوانینی که در کشور هست و مصوب شده، در استانی دلبخواهی اجرا شود. اگر قرار باشد افرادی جلوی این قوانین قد علم کنند، به حاکمیت آسیب می‌رسد، بنابراین استاندار نیز هر فردی که باشد، باید در این زمینه بدون تعارف با فردی که قوانین را زیر پا بگذارد، برخورد مجدانه انجام دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز