معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان :

ساز و کارهای تامین نیازهای مردم به درستی در حال انجام است / جنگ اقتصادی مانع اهتمام دولت در تامین نیازهای مردم نیست

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۰:۵۲:۴۳
کد خبر: ۷۷۷۶۵۱
ساز و کارهای تامین نیازهای مردم به درستی در حال انجام است / جنگ اقتصادی مانع اهتمام دولت در تامین نیازهای مردم نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: دولت با ساز و کارهای مختلفی در صدد است نیازهای مردم را تامین کند بنابراین جنگ اقتصادی و تحریم های آمریکا نمی تواند خللی در این اراده ایجاد کند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حسین فیروزی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران یک جنگ بزرگ اقتصادی را به جریان انداخته است،  گفت : ملت و دولت مصمم هستند از سد تحریم ها گذشته و مقابله با سیاست های دولت آمریکا را با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی افزود: کشور ما اکنون در تحریم های ظالمانه آمریکا قرار گرفته و شرایط جدیدی که استکبار تحمیل می کند کاملا منحصر به فرد در دوران معاصر است که اینها یکجانبه گرایی این کشور استکباری را در سیاست و روابط بین المللی به نمایش می گذارد.

فیروزی تاکید کرد: دولت ترامپ به هیچ یک از موازین و ساز و کارهای بین المللی پایبند نیست و در کنار زیر پا گذاشتن قطعنامه های شورای امنیت که خود عضو آن است، نهادها و سازمان های بین المللی که برای تنظیم روابط بین الملل از گذشته تاسیس شده اند را نیز به نوعی نادیده می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: این دولت از پیمان های مختلفی از جمله آب و هوایی پاریس، برجام هسته ای به عنوان یک توافق مهم بین المللی، قطعنامه 31 شورای امنیت که خود جزیی از امضا کنندگان این تفاهم نامه هاست، شد.

وی اضافه کرد: همه اینها نشان می دهد آمریکا دوران جدیدی از ارتباطات خود با دنیا آن هم سیاست یکجانبه گرایی را در حال مطرح کردن است و به عبارتی دولت ترامپ به جای عمل به سیاست ها و پیمان های جهانی در صدد اتخاذ پیمان های دو طرفه ایی است که حداکثر منافع اقتصادی را برایش به دنبال داشته باشد.

فیروزی گفت: در این شرایط جدید آنچه که برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقطه قوت محسوب می شود نتیجه ای است که بقیه همپیمانان دولت آمریکا به آن واقف شده اند که سیاست های این کشور نظم و امنیت بین المللی را به مخاطره می اندازد.

وی اظهار داشت: این باعث شده بر خلاف سال های گذشته همپیمانان و متحدتان استراتژیک آمریکا هم با سیاست های جدید دولت ترامپ همراه نباشند که این نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران است.

فیروزی افزود: نقطه ای که حائز اهمیت است اینکه دولت و ملت باید از این وضعیت حداکثر استفاده را ببرند تا بتوانند از این شرایط سخت با درایت و تدبیر، اتحاد و انسجام ملی عبور کرده و سرانجام مطلوبی از وضعیت جدید را به نتیجه برسانند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: کاری که باید دولت انجام دهد که در حال انجام آن است اینکه در این جنگ اقتصادی نابرابر تلاش کند از منابع موجود حداکثر استفاده را برای تامین نیازهای اساسی مردم داشته باشد که ساز و کارهای اتخاذ این سیاست در دولت تنظیم شده و به درستی در حال انجام است.

وی یادآور شد: منزوی کردن دولت آمریکا یا همراه کردن کشورهای اروپایی، چین و روسیه با مواضع اصولی و قانونی جمهوری اسلامی در سیاست خارجی و روابط بین الملل از جمله موفقیت های کشورمان در این برهه زمانی است.

فیروزی اضافه کرد: تداوم این وضعیت را ملت و همه بخش های کشور از دولت انتظار دارند که در این مورد نیز ساز و کارها به درستی طراحی شده و جریان کار در این مسیر ادامه پیدا می کند و این مهم چشم انداز خوب و امیدوار کننده ای را پیش روی جامعه ترسیم می کند.

وی گفت: موضوع بعدی در موفقیت مقابله با تحریم ها، مدیریت کارآمد در حوزه های مختلف است که باقی نیازهای مردم را پاسخ دهد که در این زمینه نیز با توجه به تجدید ساختار و تکمیل تیم اقتصادی دولت در واقع تلاش برای تحقق مطالبه مردم و پاسخ صحیح به نیازهای جامعه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: ملت نیز وظایف و تکالیفی برای عبور از این شرایط سخت و دشوار اقتصادی در پیش رو دارند که آن همراهی با سیاست های دولت است.

وی افزود: نمایش حضور گسترده مردم در عرصه هایی همچون راهپیمایی 13 آبان که بسیاری از خواب های دشمن را آشفته کرد نماد و نمایش وحدت انسجام ملی بود که همین روحیه همراهی ملت را عرصه های دیگر نیاز داریم.

فیروزی اضافه کرد: مردم در حوزه های مختلف اقتصادی می توانند با حضور یکپارچه و منسجم دولت را در انجام مسئولیت ها و وظایفش یاری کرده تا با همکاری هم از گردنه های سخت و پیش پای نظام با سربلندی عبور کند.

وی یادآور شد: ملت و دولت مصمم هستند همچنان که با اتحاد و همدلی تحریم های گذشته آمریکا را به شکست کشاندند این بار هم مثل گذشته در مقابله با سیاست های خصمانه دولت آمریکا این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

فیروزی تاکید کرد: انسجام و وحدت اقتصادی را از مردم طلب می کنیم و این اطمینان هم از طرف دولت به بخش های جامعه و مردم داده می شود که با حداکثر توان در مسیر تامین رفاه و آسایش آنان گام بر می دارد.

وی اظهار داشت: در این راستا تامین نیازهای اساسی مردم در دستور کار دولت بوده که با جدیت در حال انجام است و با وجود سیاست های سختگیرانه درآمدهای کشور آسیبی ندیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز