دایر نکردن میز خدمت در سازمان ها تخلف است

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۱:۰۱:۵۹
کد خبر: ۷۷۷۶۵۶
دایر نکردن میز خدمت در سازمان ها تخلف است
معاون مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور گفت: یکی از مواد منشور حقوق شهروندی راه اندازی میز خدمت در سازمان های اجرایی بوده و اگر دستگاهی به هر دلیل نتواند میز خدمت ایجاد کند متخلف است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حسن فرخی در دومین نشست شورای بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج  گفت: رئیس جمهور پارسال کلیه حقوق موجود مردم در قانون اساسی را احصا و به عنوان منشور 22 ماده ای حقوق شهروندی ابلاغ کرد.

وی تاکید کرد که یکی از مواد مهم منشور حقوق شهروندی راه اندازی میز خدمت توسط دستگاه های اجرایی است .

فرخی بیان کرد: تمام سازمان ها و دستگاه های اجرایی موظفند هم به صورت فیزیکی و هم به صورت الکترونیکی میز خدمت دایر کنند.

وی تصریح کرد :دولت تلاش می کند در آینده نزدیک میز خدمت فیزیکی را حذف کرده و میز خدمت الکترونیکی را برای ارائه خدمات مطلوب به مردم در زمان کمتر دایر کند.

معاون مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور تاکید کرد که دولت فعالیت میزهای خدمت را بطور جدی و با هدف جلوگیری از سرگردانی مردم برای دریافت خدمات مورد نیاز در دستگاه های اجرایی دنبال می کند.

حسن فرخی در ادامه افزود: واحدهای بازرسی شهرداری ها ،فرمانداری ها، بخشداری ها ، دهیاری ها و سازمان های دولتی در شهرستان ها و استان ها زیر پوشش اداره کل نظارت و بازرسی استانداری هاست و مجموعه استانداری ها تحت نظارت و پیگیری سازمان بازرسی کل کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه شمار زیادی از مردم از حقوق مختلف خود اطلاع دقیقی ندارند ،عنوان کرد: برای آگاهی مردم از حقوق قانونی خود باید اطلاع رسانی شفاف انجام شود.

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کارکنان حوزه نظارت و بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی، حسابرسی و حراست در دستگاه ها با بکار گیری شیوه های مدرن و کارآمد زمینه ارتقای سطح دستگاه های اجرایی، انتظامی و لشکری خود را فراهم کنند.

محمود مومن نسب تاکید کرد: رویکرد نظارت و ارزیابی، پاسخگویی است و ارائه خدمت زمینه بروز ابهام را در دستگاه ها از بین می برد.

وی گفت: سامانه سامد (111) در دستگاه های اجرایی صدای مردم است که باید به آن اهمیت داده شود.

وی افزود: حدود 90 درصد دستگاه های اجرایی استانی میز خدمت دارند و در سطح شهرستان ها نیز این کار در حال عملیاتی شدن است.

مومن نسب بیان کرد: از زمان راه اندازی میز خدمت در استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، مردم در انجام کار خود فراوانی و تسهیل امور را احساس می کنند.

نشست شورای مدیران و مسئولان بازرسی و امور حقوقی و عملکرد دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه با حضور معاون مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور در یاسوج برگزار شد.

در این نشست با هدف هم فکری، مشارکت ، همدلی و همراهی در زمینه چگونگی ارائه خدمت بهتر به مردم ، تسهیل و اثربخشی مدیریت در کلیه دستگاه های اجرایی بحث و تبادل نظر شد.

بحث و تبادل نظر درباره مسائل حقوقی استان و نحوه بازرسی ها، کنترل و نیز چگونگی ارائه خدمت در دستگاه های اجرایی در زمینه حقوق شهروندی، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم از دیگر محور های این نشست بود.

 

نظر شما