گشایش کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۴:۵۹:۰۸
کد خبر: ۷۷۷۸۵۲
گشایش کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی
کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی روز دوشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی به عنوان چهل و چهارمین کتابخانه عمومی استان ایلام گشایش یافت.

  به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فعالیت این کتابخانه که با متناسب سازی بخشی از ساختمان مجتمع فرهنگی - مذهبی آیت الله حیدری راه اندازی شده است امروز در آیینی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام و شماری از مدیران حوزه فرهنگی استان ایلام آغاز شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام در حاشیه این آیین گفت: 2 طبقه از ساختمان این مجتمع برای ایجاد کتابخانه عمومی به این نهاد واگذار شده که با نام آیت الله حیدری ایلامی این کتابخانه امروز افتتاح شد.

مراد جلیلیان افزود: این کتابخانه مجهز به بیش از هشت هزار جلد کتاب است که از این شمار 500 جلد جزء نسخ خطی و سنگی با قدمت بالا است.

وی ادامه داد: بخشی از منابع مکتوب این کتابخانه از محل آثار جمع آوری شده توسط آیت الله حیدری ایلامی و خانواده ایشان و بخشی هم توسط ارگانها و نهادهای مختلف تامین شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این کتابخانه مجموعه حاشیه ای بر کتاب شرح لمعه که به زبان عربی توسط ایت الله حیدری ایلامی نوشته شده وجود دارد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام از عموم مردم برای عضویت در این مرکز به عنوان یکی از ظرفیت های مهم فرهنگی استان دعوت کرد.

مجتمع و کتابخانه آیت الله حیدری ایلام در بلوار شمالی امام خمینی (ره) شهر ایلام قرار دارد.

آیت‌الله حیدری ایلامی (ره) در سال 1304 شمسی در شهر ایلام دیده به جهان گشود و پس از تحصیلات نظام قدیم با هجرت به کربلای معلی در کنار بارگاه نورانی امام حسین (ع) به فراگیری علوم دینی نزد استادان به نام آن زمان پرداخت که با ورود این عالم در سال 54 به شهر ایلام نهضت روحانیت در این منطقه جلوه تازه به خود گرفت.

وی همواره به همراه مردم در جبهه‌ها حضور داشت و در عملیات فتح میمک که با هماهنگی ارتش و نیروهای عشایر ایلام صورت گرفت فرماندهی عملیات را بر عهده داشت.

سرانجام این مرد سنگر و محراب نیمه شب دی ماه سال 1366 دیده از جهان فروبست و پیکر پاکش با تشیع با شکوه مردم ایلام در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز