معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه:

باید به رفتارهای تجاری بین‌المللی نزدیک شویم

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۵:۴۸:۳۳
کد خبر: ۷۷۷۸۷۷
باید به رفتارهای تجاری بین‌المللی نزدیک شویم
کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه در حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه امروز (28 آبان) تشکیل شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این نشست گفت: زمان آن رسیده که  گمرکاتمان را به سمت استاندارد رفتارهای تجاری بین‌المللی نزدیک کنیم.

 او بر لزوم توسعه تجارت استان تاکید کرد و افزود: نباید اجازه بدهیم موانع کوچک سد راه توسعه تجارت در مرزها و بازارچه‌های مرزی ما باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: نباید صرفاً تمرکز خود را بر صادرات قرار دهیم. خاطرنشان کرد: باید واردات را نیز از مرزهای استان با شیوه برنامه‌ریزی شده آغاز کنیم.

حاتمی ادامه داد: در حوزه صادرات نیز باید برخی محدودیت‌هایی که به دلیل شرایط ملتهب چند ماه قبل اعمال شد، ازجمله ممنوعیت صادرات گوجه و سیب‌زمینی برداشته شود. البته اکنون مصوبه آزادشدن صادرات گوجه فرنگی روی میز وزیر جهاد کشاوری است.

او افزود: همچنین برای توسعه صادرات باید به سمت راه‌اندازی واحدهای تولیدی صادراتی بر اساس نیازهای بازار خارجی پیش برویم و زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در این بخش فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم استانداردسازی مرزها و گمرکات استان هم تاکید کرد و گفت: باید رفتار گمرکات استان را به سمت تجارت‌های بین‎المللی برویم که لازمه آن تسریع در انجام تشریفات گمرکی، برقراری رویه‌های تجاری و خصوصا حمل یکسره است.

به گفته حاتمی حمل یکسره که حدود 18 سال است برای تجارت با عراق پیگیری می‌شود باعث شده هزینه تجار بالا برود و کالاهای آنها آسیب ببیند که این امر باید هرچه زودتر مرتفع شود.

او خواستار فراهم شدن زیرساخت‌های مرزها و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه شد و افزود: کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست و وضعیت زیرساخت این بازارچه‌ها خصوصا بازارچه "شیخ‌صله" و "سومار" باید هرچه زودتر ساماندهی شود.

حاتمی در پایان از اینکه در برخی از بازارچه‌های مرزی به دلیل تاریکی هوا صادرات متوقف می‌شود هم به شدت انتقاد کرد و گفت: باید زیرساخت‌های روشنایی در بازارچه‌های مرزی استانکرمانشاه فراهم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز