سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی باعث تسریع در روند توسعه استان می شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۵:۵۸:۲۹
کد خبر: ۷۷۷۸۸۴
سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی باعث تسریع در روند توسعه استان می شود
جلال محمود زاده، نماینده مردم مهاباد، سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان غربی را باعث تسریع روند توسعه استان عنوان کرد و احیای دریاچه ارومیه و اتصال آذربایجان غربی به شبکه راه‌آهن را از مهمترین اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در این استان برشمرد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  نماینده منتخب استان آذربایجان غربی در مجلس با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری به آقای روحانی رای دادند به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: در پنج سال گذشته اقداماتی برای توسعه استان صورت گرفته است و البته با توجه به رتبه پایین استان در شاخص های توسعه ای ضروری است تا تامین اعتبارات به صورت ویژه تری به این استان محروم اختصاص پیدا کند.

محمودزاده شاخص توسعه این استان را نسبت به متوسط کشوری پایین اعلام کرد و گفت: در شاخص  بهداشت رتبه ۲۵، در آموزش و پرورش رتبه ۲۸ و در شاخص راه های شهری و روستایی نیز رتبه پایینی داریم و این رتبه ها لزوم تزریق اعتبارات و تامین اعتبارات جهشی برای تسریع در روند توسعه استان را نشان می دهد و امید است در سفر رئیس جمهوری و هیات همراه و سفرهای مشابه این چنینی این روند تسریع یابد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس  با اشاره به موقعیت استان آذربایجان غربی و هم مرز بودن این استان با چهار کشور گفت: این ویژگی ها برای استان مزیت محسوب می شود و باید از آن بهره برد.  وی با اشاره به افزایش نرخ ارز و تاثیراتی که بر بهبود وضعیت صادرات می گذارد گفت: در این شرایط انتظار داریم تا با حمایت های ویژه، زمینه برای افزایش صادرات غیرنفتی از طریق این استان  و توسعه پایانه های صادراتی بیش از پیش فراهم شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس احیای دریاچه ارومیه را یکی از اقدامات مهم دولت در پنج سال گذشته عنوان کرد و گفت: این دریاچه به شوره زاری تبدیل شده بود و با اهتمام دولت هم اکنون احیا شده است و البته این روند زمان بر و نیازمند تامین اعتبارات بیشتری است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص چگونگی عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در این استان به افتتاح خط‌آهن مراغه-ارومیه اشاره کرد و گفت: این پروژه از ۱۷ سال پیش در دستور کار دولت های قبلی بوده است و روند تکمیل آن در دولت آقای روحانی تسریع یافته است.

حسن روحانی امروز برای افتتاح چند پروژه و همچنین بررسی وضعیت پروژه هایی که در سفر قبلی به تصویب رسیده بود به استان آذربایجان غربی سفر کرده است. در جریان این سفر چندین پروژه از جمله بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خوی و پروژه راه‌آهن در ارومیه افتتاح خواهد رسید. همچنین در خصوص طرح‌ها و پروژه‌های جدید در شورای اداری تصمیم‌گیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز