آخرین جزییات پرونده فوت رییس تامین اجتماعی از زبان دادستان گرگان

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۰:۲۴:۴۵
کد خبر: ۷۷۸۱۴۹
آخرین جزییات پرونده فوت رییس تامین اجتماعی از زبان دادستان گرگان
دادستان عمومی و انقلاب گرگان مرکز استان گلستان گفت که هر سه متهم پرونده تصادف مدیران سازمان تامین اجتماعی با قرار کفالت آزاد هستند و دو نفر از آنها به نظر و رای پلیس راه مبنی بر مقصر دانستن خود معترضند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی در حاشیه مراسم ترحیم سید تقی نوربخش و عبدالرحمان تاج الدین رییس و معاون فقید سازمان تامین اجتماعی در مسجد جامع گلشن گرگان که از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان برگزار شد، گفت : طبق نظر کارشناس بدوی پلیس راه؛ راننده تویوتا لندکروز، راننده تریلی نفت کش و اداره کل راه گلستان با مسوولیت مدیرکل (حسین محبوبی) سه مقصر سانحه رانندگی هستند.

دادستان گرگان با بیان اینکه در پی اعتراض مقصران، هیات سه نفره (تجدید نظر پلیس راه) به پرونده ورود کرده است، اضافه کرد: رسیدگی به موضوع تا تعیین مقصر یا مقصران اصلی حادثه همچنان ادامه دارد و نتیجه رای هیات سه نفره کارشناسان راه و پلیس که مبنای قضاوت دادگاه خواهد بود تا یک هفته آینده اعلان می شود.

سید حسینی بیان کرد: ممکن است در رابطه با اتهام مدیرکل راه و شهرسازی گلستان مبنی بر بهره برداری از دوربرگردان غیراستاندارد بعدا و در ادامه تحقیقات اداره راه گرگان مقصر شناخته و متعاقبا احضار شود اما فعلا مدیرکل متهم است.

وی اظهار کرد: هر دو راننده سانحه دیده شامل تریلی نفت کش و سواری استانداری صلاحیت رانندگی داشته و دارای گواهینامه و مدارک مرتبط معتبر از جمله بیمه خودرو هستند و کم و کاستی از این بابت وجود ندارد.

دادستان گرگان اضافه کرد: همچنین مطابق نظر پزشکی قانونی صدمات متعدد وارده (به بدن) علت اصلی فوت جان باختگان اعلان شده است.

سیدحسینی در خصوص اتهام احتمالی رییس پلیس راه گرگان در خصوص تامین نکردن امنیت ترافیکی مسیر یا عمل نکردن به وظیفه ذاتی و دیگر موارد گفت: این موضوع در حوزه صلاحیت سازمان قضایی نیروهای مسلح است و دادستان عمومی و انقلاب صالح به رسیدگی نیست لذا باید توسط دادستان نظامی پیگیری و رسیدگی شود.

چند روز پیش محمد رضا محمودی دادستان نظامی گلستان گفته بود که اگر رییس پلیس راه استان در انجام وظیفه ذاتی قصور و تقصیر داشته؛ باید پاسخگو باشد و محاکمه می شود.

در جریان سفر پنجشنبه گذشته (24 آبان) محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان خودرو حامل جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه در دوربرگردان جاده شصت کلای گرگان با یک دستگاه تریلی برخورد کرد که بر اثر آن تقی نوربخش و عبدالرحمن تاج الدین صدمه شدید دیده و پس از ساعاتی جان باختند.

همچنین خلیل حنیف از مدیران ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصدوم شد که همچنان در بیمارستان بستری و تحت درمان است.

در این سانحه راننده خودرو سواری تویوتا متعلق به استانداری گلستان آسیب چندانی ندید.

 رییس پلیس راه گلستان یک روز بعد از حادثه (جمعه 25 آبان) گفته بود: رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده خودرو تویوتا حامل رییس فقید سازمان تامین اجتماعی در هنگام دور زدن، توجه ناکافی به جلو از سوی راننده تریلی و ناایمن بودن دوربرگردان محل وقوع حادثه سه دلیل اصلی در بروز سانحه شناخته شد.

سرهنگ دوم علی عبدی اظهار داشت: از آنجا که استانداری گلستان برای تامین ترافیکی تردد وزیر کار و تعاون درخواستی نداشته و جلسه هماهنگی برگزار نکرد؛ پلیس راه اقدامی انجام نداده است ضمن اینکه مطابق دستورالعمل حفاظت از شخصیت ها؛ رییس سازمان تامین اجتماعی رده حفاظتی ندارد.

به فاصله کوتاهی پس از این اظهارات سیف الله حبیبی سرپرست اداره کل امنیتی - انتظامی استانداری گلستان با انتشار نامه ای در پورتال استانداری به سخنان فرمانده پلیس راه استان واکنش نشان داد که بر اساس مفاد آن از سردار جاویدان فرمانده انتظامی گلستان درخواست تامین امنیتی، انتظامی و ترافیکی مسیر تردد وزیر پیش از سفر شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز