رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

معدن سفیدکوه خرم آباد باید به محیط زیست بازگردد/ پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد درکارخانه پارسیلون

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۴:۵۵:۲۳
کد خبر: ۷۷۸۲۵۴
معدن سفیدکوه خرم آباد  باید به محیط زیست بازگردد/ پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد درکارخانه پارسیلون
محمدرضا صفی خانی گفت: تنها 2 درصد تسهیلات بخش صنعت انحراف داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛صفی خانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این مطلب ،اظهار کرد:  بر اساس بررسی های سازمان بازرسی و برنامه و بودجه استان، تنها 2 درصد تسهیلات بخش صنعت انحراف داشته اند.

او  افزود:در گذشته منابع مالی مناسبی وجود داشته اما هدایت، توزیع و تخصیص مطلوب نبوده است.

صفی خانی  تصریح کرد: امروزه با ثبت مشخصات واحدهای دریافت کننده تسهیلات و راه اندازی سامانه بهین یاب وضعیت هزینه کرد وام های اعطایی رصد می شود.

او در خصوص وضعیت معدن سفیدکوه خرم آباد نیز یادآورشد: این معدن از دهه 70 بدون اخذ مجوز از محیط زیست فعال شده و با شکایت محیط زیست نیز اقدام خاصی صورت نگرفت و معدنکار نیز با حکم دیوان عدالت، مبلغ قابل توجهی بابت خسارت و تعطیلی از محیط زیست دریافت کرد.

صفی خانی  ادامه داد: با رای دیوان عدالت اداری پروانه فعالیت این معدن تمدید شده که دوره آن امسال تمام می شود.

این مسئول بیان کرد:  با ورود سازمان بازرسی کشور به موضوع معدن سفیدکوه، تمامی مدیرانی که از ابتدا تا پروانه فعلی با بهره برداری این واحد موافقت کرده اند متخلف شناخته شدند.

به گفته صفی خانی تا پایان زمان پروانه بهره برداری فعلی اقدام خاصی نمی توان انجام داد اما بدون شک پس از این زمان، پروانه تمدید نمی شود و معدن باید به محیط زیست بازگردد.

او با اشاره به  آخرین وضعیت کارخانه تعطیل شده پارسیلون خرم آباد نیز  یادآورشد: سرمایه گذار نتوانست تعهدات خود را نسبت به این کارخانه اجرا کندو به همین دلیل کارخانه تعطیل و بسیاری از تجهیزات و امکانات آن قطعه فروشی و به برخی استان ها ارسال شد.

صفی خانی  خاطر نشان کرد:  در حال حاضر با پرداخت مطالبات، بحران کارگری این واحد برطرف شده اما برای راه اندازی مجدد و یا تغییر خط تولید این کارخانه مشاوری انتخاب شده تا نسبت به ایجاد طرح جدید مطالعه کند.

به گفته این مسئول  پیشنهاد فعلی برای کارخانه پارسیلون، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد در این واحد است تا علاوه بر راه اندازی کارخانه جدید، از این ظرفیت برای مراودات اقتصادی استفاده شود.

 

 

نظر شما