معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی مازندران – نوشهر مطرح کرد؛

خطر وقوع سیل در منابع طبیعی غرب مازندران

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۱۸:۰۳:۵۴
کد خبر: ۷۷۸۳۳۶
خطر وقوع سیل در منابع طبیعی غرب مازندران
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی مازندران – نوشهر گفت: بخش‌های زیادی از حوزه منابع طبیعی غرب مازندران نیز مانند بسیاری از مناطق کشور در خطر سیل قرار دارد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلامعلی حداد در حاشیه نشست دست‌اندرکاران حوزه منابع طبیعی نوشهر و کجور، ویژه صندوق توسعه ملی با اشاره به هدف از برگزاری این نشست،گفت: ۹۱ میلیون هکتار یعنی ۵۵ درصد از مساحت کشور، سیل‌خیز است و با وجود آنکه سال ۱۳۴۸ نخستین فعالیت‌های آبخیزداری در حوضه آبریز سد کرج آغاز شده تاکنون فقط ۲۵ درصد از کارهای لازم در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: منافع پروژه‌های آبخیز به بهره برداران حوزه و مردم منطقه در جهت تامین رفاه و ارتقا معیشت ساکنان بر می‌گردد. پروژه‌هایی تعریف می‌شود که هم در طراحی، نظارت و اجرا با منابع طبیعی به صورت مشترک وارد کار شوند و آنچه انجام می‌شود با نظر خود مردم است تا آنها نیز مشارکت داشته باشند.

معاون فنی و آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر یادآور شد: چنین پروژه‌هایی باید وحدت و هماهنگی با ادارات مختلف انجام شود که برای همین، جدا از برگزاری جلساتی نظیر نشست امروز، سرتسهیلگر انتخاب شده است تا این هماهنگی را با ادارات و مردم محلی انجام دهد. ایجاد ظرفیت، فرهنگ و توانمند سازی در حوضه آبخیز جهت فعالیت همه دستگاه‌های این حوزه از اهداف این نشست بوده است.

حدادی با بیان اینکه در روزهای گذشته در حوزه های کلاردشت و چالوس این جلسات توجیهی برگزار شد، تصریح کرد: امسال 700 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای حوضه های آبخیز کشور اختصاص یافت که سهم غرب مازندران 14 میلیارد و 80 میلیون تومان است. دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آبخیزداری، مهار سیل، کاداستر، بنج مارک، مرزهای تثبیتی، جنگلکاری و مرتع‌داری به حوزه منابع طبیعی کجور در شهرستان نوشهر اختصاص یافت.

معاون فنی و آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر با مثبت ارزیابی کردن اجرای این طرح‌ها در جهت جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت سفره های زیرزمینی، اظهار کرد: در سال ۹۷ مبلغ ۱۴ میلیارد تومان از صندوق توسعهٔ ملی به پروژه‌های آبخیزداری در حوزهٔ منابع طبیعی استان مازندران – نوشهر اختصاص یافته است.

 

نظر شما