رئیس جمعیت هلال احمر:

امکانات امدادی هلال احمر با استاندارد جهانی فاصله دارد / امدادرسانی هلال احمر در سمنان سرعت می گیرد

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۸:۳۸:۰۶
کد خبر: ۷۷۸۵۰۳
امکانات امدادی هلال احمر با استاندارد جهانی فاصله دارد / امدادرسانی هلال احمر در سمنان سرعت می گیرد
رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: امکانات پایگاه های امداد و نجات هلال احمر ایران با معیارهای روز و استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی اصغر پیوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان  گفت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور و افزایش روز افزون حوادث ترافیکی باید امکانات جمعیت هلال احمر همواره به روز شود.

وی خاطر نشان کرد: هلال احمر در زمان بحران و حوادث مختلف در کمترین زمان ممکن باید در کنار مردم باشد و در زمان حاضر 570 پایگاه امداد و نجات در نقاط مختلف کشور مستقر است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: استاندارد تعداد پایگاه هلال احمر در کشور یک هزار و 200 پایگاه است که در زمان حاضر از نظر کمی و کیفی با معیارهای روز جهانی فاصله زیادی داریم.

پیوندی اضافه کرد: با وجود کمبود امکانات در جمعیت هلال احمر برای اقدام موثر در زمان وقوع بحران افزایش مشارکت همگانی و آموزش مردم در کاهش تلفات و خسارت های مالی تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: نامه نگاری های اداری برای خرید 75 دستگاه خودرو فنردار برای پایگاه های امداد و نجات هلال احمر نقاط مختلف کشور انجام شده است که در ماه های آینده این وسایل نقلیه امدادی به ناوگان جاده ای این جمعیت اضافه می شود.

وی گفت: امکانات پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر سمنان با توجه به میزان سوانح رانندگی و بلایای طبیعی مانند سیل کیفیت چندانی ندارد که اهدای تعدادی از خودرو های جدید امداد و نجات به استان به حضور فوری هلال احمر در سوانح مختلف تاثیرگذار است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: این جمعیت فعالیت خود را بر پایه جذب اقشار مردم به صورت داوطلبانه انجام می دهد و به هیچ عنوان هلال احمر شرایط استخدام را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای داوطلب این جمعیت بدون دریافت حقوق، برای اجرای طرح های خیر و خداپسندانه به اقشار مردم در زمان بحران به هلال احمر کمک می کنند.

پیوندی افزود: اگرچه جذب نیروی انسانی برای افزایش پویایی و تحرک در انجام فعالیت های جاری هلال احمر اجتناب ناپذیر است اما تمام فعالیت های این جمعیت باید برپایه رویکرد داوطلبانه باشد.

وی اضافه کرد: اکنون هشت هزار و 500 نفر در 31 استان کشور به عنوان نیروهای انسانی هلال احمر فعالیت دارند و دستکم 2 میلیون داوطلب در این جمعیت نقش آفرینی می کنند.

پیوندی تصریح کرد: باتوجه به جمعیت 81 میلیونی کشور ایران باید تعداد داوطلبان این جمعیت با هم افزایی اقشار مردم برای امداد رسانی در زمان بحران افزایش یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: روند امداد رسانی هلال احمر در استان سمنان با راه اندازی مرکز کنترل «ای او سی» سرعت می گیرد.

پیوندی ادامه داد: این مرکز اولین مرکز هشدار، کنترل و هدایت عملیات در سمنان است و در بعضی از استانهای کشور این مرکز با امکانات مطلوب در چند سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی این مرکز پاسخ به نیاز واقعی برای امدارسانی فوری به مصدومان حوادث مختلف در استان سمنان است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بسیج نیروهای توانمند و امدادرسانی چابک تر از اهداف مهم راه انداری مرکز ای او سی در استان سمنان است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و حضور در نشست شورای معاونان و هیات مدیره جمعیت هلال احمر سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به استان سمنان سفر کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز