طرح جامع پدافند غیرعامل در ۲۰ استان اجرا می شود

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۰۹:۵۷:۰۶
کد خبر: ۷۷۸۵۵۱
طرح جامع پدافند غیرعامل در ۲۰ استان اجرا می شود
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از برنامه ریزی این سازمان برای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در 20 استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سردار غلامعلی حیدری صبح چهارشنبه در نشست شورای پدافند استان ایلام  گفت : هم اکنون طرح جامع پدافند غیرعامل در استان های مختلف و مطالعه آن در 20 استان کشور در حال اجرا است.

وی افزود: طرج جامع پدافند غیرعامل در استان ایلام نیز با 90 درصد پیشرفت تا پایان سال 97 اجرایی می شود.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: استاندار ایلام هفته گذشته در نشست سالانه پدافند غیرعامل کشور مورد تقدیر گرفت که این مهم به خاطر اداره مدیریت بحران، مدیریت تردد جمیعت زوار اربعین بوده است.

حیدری تاکید کرد: این طرح با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و مالک اشتر اجرایی می شود و استان ایلام در اجرای این طرح در رده دوم کشوری قرار دارد.

وی هدف اصلی از پدافند غیرعامل را ایجاد سرمایه انسانی و صیانت از انسان‌ها دانست و گفت: هدف دوم از ایجاد پدافند غیر‌عامل، ایجاد سرمایه زیرساختی و فیزیکی ‌است که این هدف سبب کاهش آسیب‌پذیری و پایدارسازی در برابر تهدیدات دشمن می شود.

حیدری تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان ها به عنوان چشم انداز با رویکرد ایمن سازی زیرساخت ها و استحکام سازی درونی بدون وابستگی به خارج دراختیار مدیران خواهد بود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طبق ابلاغ رسمی به استانداران دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از بودجه تملک دارایی خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند.

 

نظر شما