جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی تاکید کرد؛

علم، مردم و فرهنگ محور کردن جریان اربعین

۱۳۹۷/۰۸/۳۰ - ۱۲:۳۵:۴۵
کد خبر: ۷۷۸۶۷۹
علم، مردم و فرهنگ محور کردن جریان اربعین
با حضور سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، جلسه ستاد اربعین استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این جلسه که به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف خدمات دهی به زائران مراسم اربعین در سال جاری تشکیل شده بود؛ گفت: امسال بیش از 90 درصد اعزام به مراسم اربعین از استان افزایش داشت و بیش از یک میلیون 768  هزار زائر ایرانی در این مراسم شرکت کردند که 60 درصد آن ها از طریق مرز مهران ، 23 درصد از طریق مرز شلمچه ،13 درصد از طریق چذابه و چهار درصد هم از طریق هوایی وارد خاک عراق شدند.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور عراق به ایران موضوع خط آهن شلمچه به بصره هم نهایی شده است که انشاءالله در سالهای آتی می تواند به اعزام زائرین کمک نماید.

جانشین ستاد اربعین استان اظهار داشت: در مجموع از طریق مرزهای ایران در سال گذشته 135.367 زائر خارجی در مراسم اربعین حضور یافتند که بیشترین آنها افغانستانی، پاکستانی، آذربایجانی و ترکیه ای بودند.

حسینی ضمن تقدیر از  همه کمیته ها و دستگاهها به خاطر افزایش خدمات و کیفی تر نمودن آن نسبت به سنوات گذشته، تأکید کرد: باید ستاد اربعین به شکل دائمی تشکیل شود تا با برنامه ریزی بهتر این رویداد بزرگ دینی ، فرهنگی و اجتماعی هرسال پربارتر از سنوات گذشته برگزار گردد.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای تحقق این امر مهم باید چند اصل مهم در برنامه ریزی ستاد به عنوان راهبردهای اصلی در اولویت قرار گیرد که این اصول عبارتند از : برنامه محوری: همه کمیته ها برنامه هایی با رویکرد بهبود عملکرد و ارتقاء خدمات را باید تدوین و به ستاد ارائه تا مبنای عمل برای سال آتی قرار گیرد.

وی افزود: مردم محوری: همه کمیته ها باید تلاش کنند استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی و تشکلهای مردمی مانند N.G.Oها ؛ هیئات مذهبی ؛ مداحان؛ هنرمندان؛ خیرین و داوطلبین مردمی به نحو مطلوب و به شکل ساماندهی شده محقق گردد.

حسینی گفت: علم ودانش محوری: کمیته ها باید تلاش کنند با رویکرد علمی فعالیتها و برنامه های خود را رصد و به منظور کیفیت بخشی با اتکاء به دانش و علم برنامه ریزی های لازم را به انجام برسانند. در این راستا به زودی شورای مشورتی زیارت با محوریت پژوهشکده زیارت شکل خواهد گرفت و طرح جامع اربعین و دهه آخر صفر تدوین خواهد شد.

جانشین ستاد اربعین استان اظهار داشت: فرهنگ محوری: اصل مهم دیگری است که ثمره و میوه اصلی جریان اربعین است لذا حتما پیوست فرهنگی اربعین باید تدوین و مبنای عمل قرار گیرد.

وی گفت: در نهایت اصل مهم دیگر مدیریت و سیاستگذاری یکپارچه و منسجم از طریق ستاد اربعین است که همه دستگاهها در این قالب و به شکل اثرگذار و هم افزا ، در عین حال منسجم در این جریان مهم ایفای نقش نمایند.

 در ابتدای این جلسه مسئولان کمیته فرهنگی ؛ کمیته زائرین خارجی ؛کمیته اطلاع رسانی ؛ کمیته ثبت نام ، اعزام و راهنمای زائر ؛ کمیته امداد و نجات و بهداشت و درمان و همچنین شهرداری مشهد و سپاه گزارش فعالیت های خود را ارائه کرده و پیشنهادات لازم برای کیفی تر شدن خدمات دهی به زائران در مراسم اربعین را مطرح نمودند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز