شروع بارش باران در کرمانشاه و بارش برف در ارتفاعات

۱۳۹۷/۰۹/۰۲ - ۱۳:۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۷۹۳۰۶
شروع  بارش باران در کرمانشاه و بارش برف در ارتفاعات
با ورود این سامانه بارشی احتمالاً باید منتظر بارش برف در ارتفاعات و همچنین برخی از گردنه‌های سردسیر استان کرمانشاه نیز باشیم.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ امروز صبح بارش باران در  کرمانشاه شروع شده است و این بارش تمام نقاط و شهرستان‌های تابع استان را در بر خواهد گرفت.

14

علی‌محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در این باره گفت: سامانه بارشی به جو استان کرمانشاه ورود پیداه کرده است.

او افزود: انتظار می‌رود این سامانه از امروز تا صبح روز دوشنبه پنچ تیر ماه بارش‌های خوبی را برای مناطق مختلف به همراه داشته باشد.

 معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار داشت: وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعت‌ها و رعد و برق و آبگرفتگی معابر عمومی از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی به جو استان کرمانشاه خواهد بود.

زوراوند ادامه داد: شدت بارش‌ها از عصر جمعه تا صبح شنبه و همچنین آواخر این روز تا ظهر یکشنبه چهارم تیر ماه سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: کل مناطق تابع استان کرمانشاه از بارش‌های این سامانه برخوردار خواهد شد.

زوراوند ادامه داد: در عین حال بارش‌ها در نیمه‌جنوبی و نواحی غربی استان کرمانشاه شدت بیشتری خواهد داشت.

او افزود: با ورود این سامانه بارشی احتمالاً باید منتظر بارش برف در ارتفاعات و همچنین برخی از گردنه‌های سردسیر استان کرمانشاه  نیز باشیم.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه به وضعیت دمای مناطق مختلف نیز اشاره کرد و گفت: با ورود این سامانه شاهد استقرار هوای سرد در استان کرمانشاه خواهیم بود به گونه‌ای که انتظار می‌رود دمای روزانه بین چهار تا پنج درجه و دمای شانه نیز بین دو  تا سه درجه سردتر شود.

زوراوند ادامه داد: دمای امروز شهر کرمانشاه در گرم‌ترین حالت به 16 درجه و امشب در سردترین وضعیت به هشت درجه بالای صفر می‌رسد.

او افزود: برای فردا انتظار می‌رود دمای روزانه مرکز استان به 12 و دمای شبانه به پنج تا شش درجه بالای صفر برسد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: برای روزهای جمعه و شنبه احتمال اینکه دمای شبانه مناطقی مانند سنقروکلیایی، اسلام آبادغرب و حمیل به نزدیک صفر درجه برسد وجود دارد.

زوراوند در ادامه به بارش‌های سال زراعی‌جاری  اشاره کرد و گفت: از ابتدای مهر تا انتهای آبان امسال شاهد بارشی به مقدار 136 میلی‌متر در سطح استان کرمانشاه بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 16.3 میلی‌متر بود، 733 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 109 درصد رشد نشان می‌دهد.

زوراوند با بیان اینکه حمیل با 236 میلی متر، گواور با 192 میلی متر و هرسین با 171 میلی متر بیشترین بارش ها را در 2 ماه ابتدایی سال زراعی جاری به خود اختصاص دادند، افزود: قصرشیرین با 76 میلی متر، کوزران با 94 میلی متر و سومار با 95 میلی متر کم بارش‌ترین شهرهای استان کرمانشاه در این مدت بوده‌اند.

او مقدار بارش باران در شهر کرمانشاه طی سال زراعی جاری را نیز حدود 151 میلی متر عنوان کرد و افزود: بارش‌های شهر کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 10 میلی‌متر بود یک‌هزار و 406 درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 144 درصد رشد نشان می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز