معاون عمرانی استاندار اردبیل:

ماده ۱۰۰شهرداری ها را با مشکل مواجه کرده است

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۰۷:۳۹:۰۰
کد خبر: ۷۷۹۴۲۱
ماده ۱۰۰شهرداری ها را با مشکل مواجه کرده است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بیشتر تخلفات ساخت و ساز به منظور تسهیل در کمیسیون ماده 100 اتفاق می افتد و این ماده برای شهرداری های مشکل ساز شده است.

به گزارش برنا، بهروز ندایی در جلسه آموزشی اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ نفر در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها برای نظارت و قضاوت ساخت و ساز غیر مجاز درگیر هستند.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای شهری در اردبیل از مسیر اصلی خارج شده است افزود:در۶ ماهه اول سال جاری ۱۴۰۰پروانه ساختمانی صادر شده و ۱۳۴۴پرونده کمیسیون ۱۰۰در شهرداری تشکیل شده است.

ندایی افزود: نظارت شهرداری بر ساخت و سازهای غیرمجاز مناسب نبوده و بیش از ۹۵درصد ساخت و سازها خارج از عرف شهرداری ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با چشم پوشی کامل ساخت و ساز بدون نظارت در سطح شهر انجام می شود و بعد از اتمام به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده و تصمیم جریمه و یا تخریب در این کمیسیون گرفته می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل آمار حکم تخریب ساختمان های بنا شده را ۲۷۵مورد اعلام کرد و گفت: باید این مسایل در سطح شهر توسط متولیان امر آسیب شناسی شود که چرا قبل از اقدام و ساخت و ساز با خاطیان موضوع برخورد نمی شود.

وی افزود: اکثر پرونده ها با جریمه اندک حل و فصل می شود در حالی که هر ساختمانی برخلاف اصول شهرسازی و پروانه صادر شده ساخته شود باید تخریب صورت گیرد.

ندایی از همه مدیران مرتبط و کارشناسان خواست علاوه بر دقت در صدور پروانه و اجرای عملیات ساخت و ساز؛ در رسیدگی به تخلفات ضمن رعایت حقوق شهروندان از تضییع حقوق عمومی پیشگیری نمایند.

در این جلسه رییس کل دادگستری استان اردبیل نقش قضات را برای سر و سامان دادن ساخت و ساز غیر مجاز تشریح کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز