رئیس شورای شهر خوی:

ساختمان تاریخی باغ دلگشا احیا و بازسازی می شود

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۰۹:۲۹:۱۴
کد خبر: ۷۷۹۴۸۰
ساختمان تاریخی باغ دلگشا احیا و بازسازی می شود
رئیس شورای شهر خوی گفت:احیای باغ دلگشا به مساعت 6 هکتار توسط شهرداری خوی انجام می شود و با هماهنگی و همکاری میراث فرهنگی درصد هستیم ساختمان تاریخی این باغ را که در دوره قاجار یکی از ساعتمانهای معروف و زیبا بود، بازسازی و احیا کنیم.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مجید مقدم که در نشست با خبرنگاران سخن می گفت، افزود:احداث سالن ورزشی و خانه جوان در محله تخته پل با مشارکت اداره ورزش و جوانان و همچنین احداث سالن ورزشی در منطقه ملاباغی با مشارکت سپاه خوی از جمله مصوبات شورای شهر و برنامه شهرداری برای رشد و گسترش و ترویخ ورزش در شهر خوی می باشند.  

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری در بازسازی بناها و مکان های تاریخی پیشقدم برای همکاری بوده و هستند، گفت: با کلنگ زنی مجموعه تاریخی، فرهنگی شمس تبریزی یکی از مطالبات به حق مردم محقق شد و شهرداری و شورا چه در تملک زمین های محوطه و چه در برگزاری همایش ها و محوطه سازی همیشه پیشقدم بودند و در سال 98 ادامه محوطه سازی مزار پوریای ولی در دستور کار شهرداری قرار گرفته و آگهی مناقصه محوطه سازی کلیسای قمسال نیز منتشر شده و بزودی محوطه این کلیسا بشکل زیبا بازسازی خواهد شد.  

وی با اشاره به زیبا سازی شهر و احیای بافت تاریخی آن اظهار کرد: با هماهنگی میراث فرهنگی مساله جداره سازی مغازه ها و اماکن فلکه مرکزی شهر و خیابان طالقانی را پیگیری و به جدیت دنبال می کنیم.   

رئیس شورای شهر خوی توجه به توریست درمانی را از اولویت های شورای این شهر برشمرد و افزود: احداث مجتمع تجاری، خدماتی و درمانی سعدیه و ایجاد بخش پزشکان در آن و ارایه خدمات پزشکی به توریست ها علاوه بر جذب گردشگر در کم کردن بار ترافیک خیابان امام نیز بسیار موثر خواهد شد.   

مقدم  با اعلام اینکه با تشکل اتاق فکر از نظرات همه مدیران و کارشناسان در راستای توسعه فرهنگی، عمرانی شهر استقبال می کنیم، اضافه نمود: شورای شهر در نظر دارد برای نامگذاری خیابانها، میادین و کوچه هایی که نامگذاری نشده اند، از اسامی مشاهیر و اساتید خوی استفاده کند تا به نوعی تجلیل از آنها و یادآور فرهنگ والای این شهر باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز