حضرت‌پور شهردار ارومیه:

بی مهری مطلق نظام بودجه ریزی کشور به شهرداری ارومیه

۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۲:۵۴:۳۱
کد خبر: ۷۷۹۶۳۴
بی مهری مطلق نظام بودجه ریزی کشور به شهرداری ارومیه
شهردار ارومیه گفت: متاسفانه در نظام بودجه ریزی کشور شهرداری ارومیه مورد غضب و بی مهری واقع شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: در حال حاضر فرهنگ  بسیج درجهان گسترش پیدا کرده و در تمام زوایای جامعه موجودیت دارد.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت با بیان اینکه هفته وحدت پیام آور یکرنگی وهمدلی میان مسلمانان است، افزود: وحدت نفوذناپذیر امت اسلامی تمام توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کرده به گونه ای که هیچ قدرتی توانایی رویارویی با آنها را ندارد  و این نشان از وحدت و یکرنگی آنها چه شیعه و چه سنی است.

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به مشارکت مردم در اداره کرد شهر، گفت:  مشارکت مردم در اداره کرد شهر باعث توسعه و آبادانی آن می شود و مردم باید به  نگهداری شهر و زیبایی شهر حساس و در روزهای سخت شریک مدیریت شهری باشند.

حضرت پور تاکید کرد:  در ضوابط ابلاغی بودجه 98 بر مشارکت مردم در اداره کرد شهر و داشتن  شهری زیبا نگاه ویژه می شود.

وی با اشاره به سایر اولویت های بودجه  سال 98، عنوان کرد:  اتمام پروژه های  نیمه تمام، نگاه ویژه به بافت فرسوده چون جداره سازی  خیابان امام(ره) و بازار تاریخی، آغاز روند اجرایی میدان امام(ره)،  کف سازی و ساماندهی آب های سطحی   بازار تاریخی از اولویت های بودجه 98 است.

حضرت پور با یادآوری دوباره اینکه اولویت های  بودجه 98 شهرداری اتمام پروژه های نیمه تمام و بافت فرسوده است،  عنوان کرد:  در سال 98 پروژه  عمرانی جدیدی به جزء ساماندهی آب های سطحی با احداث کانال آغاز نمی شود و تمام توجهات به نگهداشت شهر و زیبایی آن و آماده سازی شهر برای 2020 است.

شهردار ارومیه در پاسخ به یکی از سوالات شهروندان  در خصوص اختصاص بودجه ای برای اتمام پروژه آذربایجان در سفر ریاست جمهوری،  بیان کرد:  متاسفانه در نظام بودجه ریزی کشور شهرداری ارومیه  مورد غضب و بی مهری  واقع شده است.

به گفته وی به استان آذربایجان غربی 2هزار 400 میلیار تومان در طی دو سال  بودجه تخصیص می یابد، غافل از اینکه یک ریال بودجه به مدیریت شهری که 70 درصد جمعیت شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان را در خود  جای داده تخصیص نمی یابد و این نشان از بی مهری مطلق نظام بودجه ریزی کشور است .

شهردار ارومیه با بیان اینکه نظام بودجه ریزی کشور در حق مدیریت شهری ارومیه ظلم می کند، بیان کرد: علی رغم قول آقای نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر اختصاص بودجه ای در سال 98 به شهرداری ارومیه ولی به علت پاره ای از مسایل این مهم تحقق نمی یابد.

وی با اشاره به خزان پاییزی و زیبایی این خزان در معابر شهری ارومیه، عنوان کرد:  مدیریت شهری برگ ریزان درختان تعدادی از معابر شهری جهت زیبایی منظر شهری و ایجاد روحیه نشاط و شادی در شهروندان جمع نخواهد کرد.

شهردار ارومیه با اشاره به آغاز بارش های برف و همراهی شهروندان در برف روبی،  گفت:  شهرداری ارومیه در زمان بارش ها فقط راه های  دسترسی اصلی را برف روبی می کند و برف روبی کوچه ها بر عهده شهروندان خواهد بود و جهت مشارکت مردم نیز جوایزی  اهداء می شود.

وی یادآور شد: مردم باید در مدیریت شهری مشارکت کنند و همچون زمانهای قدیم که همه مان در زمان بارشهای سنگین برف در برفروبی معابر و کوچه های فرعی و جلوی درب خانه ها پای کار بودیم و به وظیفه خودمان در قبال مشارکت آگاهی داشتیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز