وقوع ۲۰ پس‌لرزه و ۴ زمین لرزه در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۲۱:۳۵
کد خبر: ۷۸۰۰۸۳
وقوع ۲۰ پس‌لرزه و ۴ زمین لرزه در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین
تاکنون 513 مصدوم داشته است و پنج بالگرد جمعیت هلال‌احمر برای امداد در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند، اما اورژانس کشور آمار مصدومان استان کرمانشاه تا ساعت یک بامداد را ۵۵۳ تن اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ 20 پس لرزه و چهار  زمین لرزه به بزرگی 5.2، 4، 4 و 4.1 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین و به فاصله زمانی 10، شش، چهار و 9 دقیقه حوالی قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش یکشنبه شب برنا به نقل از مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، نخستین پس لرزه در ساعت 20 و 39 دقیقه و 36 ثانیه و با قدرت 5.2 ریشتر حوالی قصرشیرین در استان کرمانشاه را لرزاند.

این گزارش حاکی است که در ساعت 20 و 51 دقیقه و 5 ثانیه پس لرزه دیگری با قدرت 4 ریشتر این منطقه را لرزاند.

در ادامه این گزارش آمده است که طول جغرافیایی پس لرزه ابتدایی که با قدرت 5.2 ریشتر اتفاق افتاد 45.65 و عرض جغرافیایی آن 34.36 گزارش شده است.

این پس لرزه در 10 کیلومتری از سطح زمین و در 18 کیلومتری قصر شیرین، 22 کیلومتری سرپل‌ذهاب و 34 کیلومتری گیلانغرب روی داد.

بر اساس این گزارش پس لرزه دوم و سوم با قدرت 4ریشتر در 20 و 51دقیقه و 5ثانیه و 20 و 56 دقیقه و 57 ثانیه در عمق 10 کیلومتری از سطح زمین و در سرپل‌ذهاب و حوالی قصرشیرین در مرز ایران و عراق روی داد.

در ادامه این گزارش آمده است که پس لرزه چهارم با قدرت 4.1 هم در حوالی سرپل‌ذهاب و در ساعت 21 و یک دقیقه و 19ثانیه در طول جغرافیایی 45.74 و عرض جغرافیایی 34.4 و در عمق 9 کیلومتری از سطح زمین روی داد.

به گزارش یکشنبه شب خبرگزاری برنا به نقل از مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به قدرت 6.4 ریشتر ساعت 20 و 7 دقیقه و 31 ثانیه حوالی سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

این گزارش حاکی است که مرکز این زمین لرزه به طول جغرافیایی45.7 و عرض جغرافیایی 34.38 در عمق 7 کیلومتری از سطح زمین روی داد.

در ادامه این گزارش آمده است که این زلزله در 17 کیلومتری سرپل‌ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب در استان‌های ایلام و کرمانشاه اتفاق افتاده است.

براساس این گزارش که این زمین لرزه در اکثر استان‌های؛ کرمانشاه، ایلام، لرستان، اصفهان، گیلان، رشت، تبریز و ارومیه و کشورهای؛ عراق و کویت و به ویژه شهر ستان بغداد نیز احساس شده است.

این زمین لرزه‌ها به گفته پروفسور مرادی رئیس علوم پزشگی کرمانشاه تاکنون 513 مصدوم داشته است و پنج بالگرد جمعیت هلال‌احمر  برای امداد در  مناطق زلزله‌زده مستقر هستند.

اما اورژانس کشور آمار مصدومان استان کرمانشاه تا ساعت یک بامداد را ۵۵۳ تن اعلام کرد.

بر اساس گزارش اورژانی ۲۶۰ تن در سرپل‌ذهاب، ۹۷ تن در قصرشیرین، ۱۲۶ تن در گیلان‌غرب، ۱۲ تن در روانسر، شش تن در دالاهو، ۴۷ تن در اسلام‌آبادغرب و پنج تن در ثلاث‌باباجانی مصدوم شده‌اند.

این گزارش حاکی است که  از این تعداد ۳۳ مورد بستری هستند و ۵۲۰ نفر درمان سرپایی شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز