مدیرکل حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان :

زهک، منطقه شکار ممنوع پرندگان است

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۱۰:۲۰:۴۹
کد خبر: ۷۸۰۶۸۶
زهک، منطقه شکار ممنوع پرندگان است
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان پیرو تماس های دوستداران محیط زیست و اصحاب رسانه مبنی بر شکار پرندگان مهاجر و بومی از چاه نیمه های زهک بازدید کرد .

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ وحید پورمردان در این بازدید با صیادان حاضر در منطقه در خصوص حضور شکارچیان در منطقه گفتگو کرد و گفت: با توجه به کاهش دما و کوچ پرندگان مهاجر به مناطق گرمسیری استان متاسفانه شاهد افزایش حضور بی‌شمار شکارچیان و پخش دام‌های صید پرندگان مهاجر هستیم که برخورد جدی و جمع‌آوری انواع ابزار و روش‌های صید پرندگان در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان زهک قرار دارد .

پورمردان افزود: شکار پرندگان مهاجر در این منطقه تا زمان صدور پروانه شکار ممنوع بوده و در حال حاضر گروه‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستانهای زهک، زابل و اداره کل  به صورت شبانه‌روزی در مراکز تجمع پرندگان زمستان‌گذران در این منطقه حضور دارند و با متخلفان برخورد می‌کنند. در صورت عدم تایید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهاجر منطقه از سوی دامپزشکی، شکارچیان باید پروانه شکار از محیط زیست دریافت و سپس برابر مقررات اقدام به شکار کنند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست در این بازدید خاطر نشان کرد: باید با سودجویان و متخلفان شکار و صید پرندگان مهاجر به صورت جدی برخورد شود و با فرهنگ سازی مناسب و آسیب های ناشی از شکار پرندگان مهاجر مانند شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان، تهدید صنعت مرغداری و انقراض نسل پرندگان مهاجر به مردم اطلاع رسانی شود؛ بی شک اگر اطلاع رسانی مناسب انجام شود می توان تا حدودی به کنترل و کاهش شکار در منطقه امیدوار بود. همچنین در خصوص نظارت بیشتر و انجام گشت و کنترل های برنامه ریزی شده با همکاری مشترک یگان حفاظت اداره کل و شهرستانهای زهک و زابل تصمیمات جدیدی اخذ و ابلاغ شد.

 

نظر شما