استاندار مرکزی:

برگزاری اجلاس نماز راهکاری اثربخش در ترویج فرهنگ نماز است

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۱۲:۰۱:۴۹
کد خبر: ۷۸۰۷۵۲
برگزاری اجلاس نماز راهکاری اثربخش در ترویج فرهنگ نماز است
استاندار مرکزی گفت: اقامه نماز از راهکارهای مهم بالا بردن فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه و عامل اصلی کاهش جرم و تخلف در بین افراد است.

به گزارش برنا از اراک، سید«علی آقازاده» در اجلاس استانی نماز در اراک، برگزاری اجلاس نماز را راهکاری اثربخش در ترویج فرهنگ نماز در جامعه دانست و گفت: می طلبد که زمینه افزایش تاثیر گذاری کیفی هرچه بیشتر این اجلاس ها در جامعه در دستور کار مسئولان قرار گرفته و در پایان این آیین ها اثرات و بازخورد آن سنجیده شود.

وی برگزاری نماز جمعه و حضور میلیون ها نفر را در این آیین عبادی و سیاسی از جمله برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

آقازاده گفت: اقامه نماز از راهکارهای مهم بالا بردن فرهنگ اسلامی و دینی در جامعه و عامل اصلی کاهش جرم و تخلف در بین افراد است.

وی ادامه داد: اغلب معضلات اجتماعی و فرهنگی به دلیل سستی اعتقادات و فقر آگاهی اتفاق می افتد بنابرایت باید با تمسک به داشته های دینی و ترویج فرهنگ نماز دانش افراد را در خودمراقبتی بالا برد.

استاندار مرکزی گفت: پدر و مادرانی که از بدو سن تکلیف و جوانی زمینه آشنایی فرزندان را با نماز فراهم می کنند آینده فرزندان آنان در جامعه تضمین و نماز تا پایان عمر این فریضه دینی با آنان همراه است.

استاندار مرکزی ادامه داد: کاهش میانگین سنی نمازگزاران از مهمترین وظایف ائمه جماعت و برگزاری اجلاس های نماز برای کاهش جرم و معضلات در جامعه است.

مسئول ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این اجلاس گفت: شناخت، باور و یاری نماز سه نکته مهم در زمینه ترویج و برگزاری فرهنگ نماز است.

حجت الاسلام«علی رودبارانی» افزود: نماز به عنوان ستون دین نیازمند یاری است و همه ابزارها در شناساندن مزایای نماز باید به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: نماز دارویی برای معضلات و مشکلات جامعه بوده و باید سعی شود با برگزاری همایش ها و اجلاس های عطر این فریضه دینی در گسترش یابد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان مرکزی با یادآوری برگزاری اجلاس سراسری نماز در بیست و هفتم آبان ماه در استان سمنان گفت: برگزاری اجلاس های استانی به عنوان مقدمه و پیش زمینه ای برای برگزاری این اتفاق مهم در کشور برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز