آذربایجان‌غربی رتبه اول اجرای طرحهای شبکه فرعی آبیاری و زهکشی را در سطح کشور دارد

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۱۴:۳۹:۲۱
کد خبر: ۷۸۰۹۱۰
آذربایجان‌غربی رتبه اول اجرای طرحهای شبکه فرعی آبیاری و زهکشی را در سطح کشور دارد
نماینده مجری طرح شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور گفت: آذربایجان غربی رتبه اول اجرای طرحهای شبکه فرعی آبیاری و زهکشی رادر بین ۱۱ استان کشوربه خود اختصاص داده است.
به گزارش برنا آذربایجان غربی، میری درجلسه نظام های بهره برداری طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی  استان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد،  ضمن تقدیر از ریاست سازمان و مشارکت عوامل اجرایی در اجرای هر چه مطلوبتر این طرح در استان ، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی اجرای این طرحها در استان آذربایجان غربی به طور میانگین در حدود ۸۹ درصد است که بعضی از طرحها نیز به مرحله اتمام رسیده و آماده بهره برداری شده است .
میری تصریح کرد: هدف از اجرای پروژه های مصوب شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در جهت افزایش راندمان آبیاری با مهار آب رودخانه ها ، تثبیت جمعیت در مناطق مرزی و افزایش تولید و اشتغال موثر و افزایش درآمد و رفاه روستائیان می باشد که با اتمام پروژه ها نقش موثر و بسزائی در توسعه مناطق مرزی خواهد داشت .
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها تا کنون بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است ، که برای اتمام این طرح بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز مورد نیاز است.
اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت های وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص به موقع اعتبارات و عوامل اجرایی این طرح ، اظهار کرد: از محل اعتبارات شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های ارس و زاب و صندوق توسعه ملی، تا پایان سال ۹۷ در حدود ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی استان آذربایجان غربی به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز می شود که اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرحها برآورد شده است.
وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی اجرای این طرحها در استان آذربایجان غربی به طور میانگین بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد است که بعضی از طرحها نیز به مرحله اتمام رسیده و آماده بهره برداری شده  است .
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی در زمینه اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در محدوده رودخانه های زاب و ارس در استان انجام گرفته و پیمانکاران در حال حاضر عملیات اجرایی این طرحها را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: از نظر سطح اجرای عملیات در بین ۱۱ استان کشور، بعد از اجرای طرح ۵۵۰ هکتاری در خوزستان ، در استان آذربایجان غربی با ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار بیشترین سطح عملیات  در دست اجرا است .
کریم زاده یاد آورشد : مرحله اجرای نظام های های بهره برداری و شناسایی افراد صاحب نسق اراضی به منظور تشکیل گروه های هم اب نیز همزمان با این طرح به خوبی پیش رفته و در حال حاضر وارد مرحله تغییر و تحول اقدامات انجام گرفته قرار داریم و پیمانکاران نیز متعد شده اند تا یک سال بعد از آغاز بهره برداری از این طرحها به منظور رفع نواقصات و ارائه خدمات در خدمت بهره برداران باشند.
 این مسئول خاطر نشان کرد: در طی 23 سال نزدیک به 60 هزار هکتار ازاراضی استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده بود که اجرای این طرح 61 هزار هکتاری در تاریخ کشاورزی استان و کشوربی نظیر بوده وتحولی بزرگ در امر مدیریت بهینه آب کشاورزی به شمار می رود.
شهریاری مدیر سازمان تعاون روستایی استان نیز در این جلسه از تشکیل 20 تعاونی تولید در راستای اجرای نظام های بهره برداری در محدوده مناطق اجرای طرح خبر داد.
در ادامه این گردهمایی مسایل و مشکلات موجود بر سر راه  اجرای این طرح مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و پیشنهادات و راهکارهای لازم در این زمینه ارائه گردید .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز