سرپرست استانداری خراسان رضوی :

وضعیت محور غرب مشهد دوباره بررسی می شود

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۸:۴۴:۱۱
کد خبر: ۷۸۱۱۴۸
وضعیت محور غرب مشهد دوباره بررسی می شود
سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت : وضعیت محور غرب و سایر محدوده های صنعتی و توسعه ای مشهد به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم و طراحی شهرک های فناوری و مانند آن دوباره بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، قربان میرزایی در جلسه بررسی طرح توسعه شهرک صنعتی توس با هدف استقرار شرکت های دانش بنیان وفناوری افزود:شاید برخی از تصمیمات و محدودیت ها اعمال شده در گذشته یک جانبه و یا تک بعدی دیده شده از این رو نیاز است بررسی مجددی در این حوزه به صورت دقیق ، همه جانبه و گسترده انجام شود.

 وی با بیان اینکه موضوع محورهای توسعه شهر مشهد بحثی جدی است، عنوان کرد : نمی شود از آن بدون واشکافی مجدد به تناسب شرایط و ظرفیت های امروز گذشت .

 وی با تاکید بر اینکه در هر صورت توسعه شهر باید متوازن باشد و نمی شود روی یک محورتمرکز یابد ، اظهار کرد : از سویی این امر که توسعه در مشهد حتی به صورت متوازن شکل گیرد و سایر نقاط از این توسعه محروم شوند هم پذیرفته نیست باید این ظرفیت توسعه ای به کل استان توسعه یابد

میرزایی افزود : از این رو باید به این موضوع با توجه به محدودیت های هر بخش و حوزه و شرایط موجود توجه شود از این رو باید با داشته ها و ظرفیت های موجود نیازمند بازنگری مجددی در این حوزه هستیم و در این راستا باید طرح جدید نه فقط برای شهرک صنعتی توس با توجه به حجم فشاری که بر این منطقه است بلکه با شرایط جدید در محورهای مختلف طراحی و دیده شود.

 وی عنوان کرد : در این میان نقش هر بخش دیده شود زیرا اگر به صورت جامع و همه جانبه؛ همه در کنار هم نیایستیم و به صورت تیمی کار نشود نتیجه ای حاصل نمی شود.

وی در این نشست ، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری را به همراه مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی مامور کرد تا طی بازدیدهای دقیق و میدانی از محورغرب و شهرک صنعتی توس و نیز سایر ظرفیت های محدوده های اطراف شهر، طرح های توسعه ای برای ساماندهی مشاغل مزاحم درون شهری و ایجاد و راه اندازی شهرک دانش بنیان و فناوری را بررسی  اقدام نمایند.

 میرزایی  تصریح کرد : باید برنامه ریزی کنیم با توجه به مصوبه هیات دولت از امکان و ظرفیت هایی که در اختیار استان  است برای توسعه این شهرک ها استفاده نمود واختیارات را نیز مشخص کنیم.

 وی افزود : این کارگروه باید  براساس نظر سازمان صنعت ، معدن وتجارت و محیط زیست استان تصمیمی جامع  در این رابطه گرفته و در کارگروه امورزیربنایی موضوع را بررسی و تحلیل کرده و ظرف حدود سه هفته آینده آن  را تعیین تکلیف کند.

 وی تصریح کرد : این اقدام، برداشتن حتی یک گام در جهت ساماندهی مشاغل مزاحم اعم از داخل شهر و دانش بنیان با سطح تکنولوژی بالاست.

  وی اظهار کرد : این موضوع و توسعه شهرک های صنعتی و ایجاد شهرک های جدید در داخل و حریم شهر بدون توجه به محدودیت های از قبل دیده شده حتی در محور غرب ظرف سه هفته آینده تعیین تکلیف کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز