استاندار مرکزی:

تقویت زیرساخت های پیش، حین و بعد از بحران ضروری است

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۰:۳۴:۵۶
کد خبر: ۷۸۱۱۸۷
تقویت زیرساخت های پیش، حین و بعد از بحران  ضروری است
استاندار مرکزی گفت: وجود زیرساخت های قوی و محکم در شهر و روستاها از جمله سرمایه های مدیریت بحران و عامل اصلی کاهش تلفات و خسارت به جامعه انسانی است.

به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» در عملیات تمرینی زلزله و ایمنی که همزمان با سراسر کشور که به صورت نمادین در دبیرستان نمونه رستگاران اراک برگزار شد، افزود: مدیریت بحران به عنوان بخش مهمی از راهبردهای پیشبرد اهداف کشور و استان محسوب می شود و توجه به تقویت زیرساخت ها و برنامه های پیش، حین و بعد از بحران امری ضروری است.

وی ادامه داد: قرارگرفتن کشور ایران بر روی کمربند زلزله لزوم پیش آمادگی موثر در درگیری با حوادث طبیعی را دوچندان کرده و برای این مهم افزایش کارآمدی و آمادگی نیروهای امدادی و برنامه های اثربخش در تقویت همکاری بین بخشی و قدام سریع هنگام حادثه اجتناب ناپذیر است. 

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: حوادث طبیعی سالانه حدود 10 هزار میلیارد ریال خسارت به شهرها و روستاهای کشور وارد می کند که افزایش آمادگی و فراگیری آموزش های فردی مقابله با حوادث توسط مردم نقش مهمی در کاهش تلفات و خسارت ها در هنگام این حوادث به همراه دارد.

آقازاده افزود: برگزاری عملیات تمرینی زلزله و ایمنی برای دانش آموزان و جوانان افزایش آگاهی و توان این قشر از جامعه را در مقابله با حوادث طبیعی به دنبال دارد و دایره ای از آموخته های مهم مقابله با بحران به سطح خانواده ها منتقل می شود.

وی ادامه داد: عملیات تمرینی زلزله و ایمنی به صورت نمادین در 10 مدرسه در شهرستان اراک برگزار شده است.

استاندار مرکزی یاد آور شد: سالانه علاوه بر خسارت ها و تلفات حوادث طبیعی حدود 20 هزار نفر از جمعیت کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و حدود سه برابر این افراد نیز مصدوم و معلول می شوند که بیشتر آنان سرپرست خانواده هستند.

آقازاده افزود: گسترش دایره فعالیت های فرهنگی و آموزش های هرچه بیشتر به شهروندان در زمینه کاهش تلفات رانندگی نیاز جدی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز