یک چهارم مساجد مازندران دارای کانون فرهنگی و هنری است

۱۳۹۷/۰۹/۰۹ - ۱۰:۵۵:۰۳
کد خبر: ۷۸۱۹۷۷
یک چهارم مساجد مازندران دارای کانون فرهنگی و هنری است
مسئول کانون فرهنگی، هنری مساجد مازندران گفت: در استان مازندران یک هزار و 132 مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری است که یک چهارم مساجد استان را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ حجت‌الاسلام محمود علیخانی در رونمایی از پوستر مسابقه بزرگ تفسیر کوتاه قرآن کریم جزء 5 و 6 که در فرمانداری قائمشهر برگزار شد، افزود: تا پایان برنامه توسعه ششم کلیه مساجد شهری و روستاهایی با جمعیت بالای یکهزار نفر دارای کانون فرهنگی و هنری می شود.    

بیش از چهار هزار و یکصد مسجد در استان مازندران وجود دارد.

وی با اعلام اینکه کانون مساجد از سال 72 در کل کشور آغاز به کار کرد، گفت: با راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد درصدد هستیم تا به جذب قشرهای مختلف در مساجد بپردازیم.

مسئول کانون فرهنگی، هنری مساجد مازندران با بیان اینکه 72 خانه نور و 2 مرکز دیجیتال در استان مازندران وجود دارد، افزود: این مرکزهای دیچیتال در شهرستان‌های قائمشهر و بهشهر واقع شده است.

مجری طرح کانون فرهنگی و هنری اخلاص قائشمهر در این جلسه در خصوص برگزاری مسابقه طرح تفسیر کوتاه جزء پنج و 6 قرآن کریم گفت: در استان مازندران شهرستان قائمشهر انتخاب شد تا در این مسابقات شرکت کند.

علیرضا مومنی با بیان اینکه  این مسابقه در 2 بخش برگزار می‌شود، افزود: یک بخش از آن به صورت آنلاین و اینترنتی با گشایش ابر شفق در 60 روز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دیگر تهیه و ارسال کلیپ‌های کلاس های تفسیر کوتاه قرآن کشوری به دبیرخانه استان مازندران است.

مجری طرح کانون فرهنگی و هنری اخلاص قائمشهر با اعلام اینکه یک هزار و 500 مرکز خانه نور در کل کشور در اجرای این مسابقه شرکت دارند، گفت: در نهایت 3 استان برتر انتخاب می شوند.

مومنی تاریخ ارسال کلیپ‌ها را از هفتم دی ماه تا هفتم اسفندماه امسال اعلام کرد و گفت: آزمون نهایی از بین یک هزار و 500 مرکز خانه نور در هفتم اسفندماه امسال برگزار و در نهایت پایان امسال نتیجه نهایی اعلام می شود.

در شهرستان قائمشهر 104 کانون فرهنگی و هنری وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز