ممنوعیت فعالیت کارگاه تولید زغال در استان

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۱۶:۳۴:۰۲
کد خبر: ۷۸۲۳۷۵
ممنوعیت فعالیت کارگاه تولید زغال در استان
معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ممنوعیت فعالیت کارگاه تولید زغال در شهرک صنعتی لردگان، گفت: با پیگیری منابع طبیعی استان این کارگاه در حال تعطیلی است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «برمک اسلامی»  گفت: منطبق با ماده 49 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مصوبه سال 46، احداث هرگونه کوره زغال منوط به اخذ مجوز از سازمان جنگل‌ها و مراتع و به تبع آن اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی با بیان این‌که در شهرستان‌های جنگلی استان در داخل و مجاور جنگل مجوز راه‌اندازی کوره زغال صادر نمی‌شود، افزود: مجوز کوره زغال در شرکت شهرک‌های صنعتی لردگان بدون هماهنگی با اداره‌کل منابع طبیعی استان صادر شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این‌که مجوز کوره زغال در شهرک صنعتی لردگان در مرداد ماه سال گذشته صادر شد و این کارگاه فعالیت خود را از ابتدای سال 97 آغاز کرده است، گفت: از ابتدای امسال با مکاتبات انجام شده با ادارات مربوطه، هم‌اکنون فعالیت این کارگاه در حال متوقف شدن است.

اسلامی ادامه داد: در بازدیدهای موردی و سرزده از کوره زغال در لردگان، چندین تن چوب جنگلی کشف شد که با وجود مکاتبه با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر غیرمجاز بودن این کارگاه، این سازمان به این مهم توجهی نکرد و در نهایت موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مطرح و این شورا در مکاتبه با دادستان ضرورت توقیف فعالیت کوره زغال را تأکید کرد.

وی تصریح کرد: با پیگیری منابع طبیعی استان، ادامه فعالیت کارگاه تولید زغال در شهرک صنعتی لردگان در حال متوقف شدن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز