استاندار مرکزی:

بهره مندی از حمل هوایی زیرساخت مهم توسعه استان است

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۰:۰۳:۰۴
کد خبر: ۷۸۳۱۵۱
بهره مندی از حمل هوایی زیرساخت مهم توسعه استان است
استاندار مرکزی گفت: بهره مندی از حمل و نقل ترکیبی زیرساخت مهم توسعه استان است که ناوگان هوایی از ارکان پایه آن محسوب می شود.

به گزارش برنا از اراک ، سید«علی آقازاده»  در آیین راه اندازی خط هوایی تهران به اراک، افزود: استان مرکزی قطب تولیدات صنعتی، کشاورزی و گل گیاه است و می بایست با بهره گیری از ظرفیت ناوگان هوایی در زمینه صادرات این محصولات برنامه ریزی کرد.

وی اظهار داشت: تولید گل و گیاهان زینتی نیازمند حمل و نقل سریع و به موقع است و راه اندازی خط هوایی در استان می تواند به صادرات مستقیم به کشورهای هدف بیانجامد.

استاندار مرکزی ادامه داد:نخستین خط پرواز رسمی تهران به اراک توسط هواپیمای «ای تی ار» از هواپیماهای برجامی در فرودگاه اراک دایر شده است.

آقازاده گفت: راه اندازی این خط هوایی با تلاش و پیگیری مداوم استان با هدف بهره مندی از مزیت های حمل و نقل هوایی انجام شده است.

وی اظهار داشت: برقراری و استمرار این خط هوایی با حمایت مردمی، دستگاه های اجرایی، صنایع و واحدهای صنعتی و به ویژه بخش خصوصی ممکن است.

استاندار مرکزی گفت: این خط هوایی هر هفته چهار سوت پرواز دارد که با استقبال مردم، امکان افزایش شمار پروازها در طول هفته ممکن است.

آقازاده افزود: شبکه آموزش فرودگاه اراک با استفاده از 10 فروند هواپیما برای علاقه مندان دوره خلبانی راه اندازی کرده است.

وی اظهار داشت: امید است در آینده نزدیک یکی از ایرلاین های جدید کشور در فرودگاه اراک به کارگیری شود تا از ظرفیت این مجموعه درغرب کشور بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: تلاش می شود که برنامه پرواز عتبات عالیات و حج تمتع در خط هوایی فرودگاه اراک گنجانده شود و تحقق این مهم نیازمند همکاری سازمان حج و زیارت و شرکت هواپیمایی است.

 

نظر شما