۴۸هزار هکتار از اراضی زراعی مهاباد به کشت گندم پاییزه اختصاص یافت

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۱:۱۹:۰۳
کد خبر: ۷۸۳۲۱۱
۴۸هزار هکتار از اراضی زراعی مهاباد به کشت گندم پاییزه اختصاص یافت
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی جاری، ۴۸ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی این شهرستان به کشت گندم پاییزه اختصاص یافت.
به گزارش برنا آذربایجان غربی، عبدالرحمان کلیجی با بیان این مطلب افزود: ۴۴ هزار هکتار از این مقدار کشت پاییزه به صورت دیم و چهار هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به برداشت دیرهنگام چغندرقند در برخی مزارع آبی، پیش بینی می شود در فرصت باقی مانده برای کشت پاییزه، میزان کشت گندم در مزارع آبی افزایش پیدا کند.
کلیجی یادآور شد: کشت پاییزه غلات در مهاباد از ۲۰ مهر شروع می شود و تا پایان آبان ماه ادامه می یابد و در این مدت کشاورزان با استفاده از بذرهای مرغوب و بوجاری شده کشت محصول را به ۲ شیوه مکانیزه و سنتی انجام می دهند.
وی با اشاره به ارقام گندم مورد استفاده کشاورزان این شهرستان، افزود: گندمکاران این شهرستان برای اراضی آبی از ارقام میهن و پیشگام و برای مزارع دیم ارقام سرداری باران، اوحدی، هما و آذر ۲ که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد، کشت می کنند.
وی اضافه کرد: کشت مکانیزه پاییزه سال زراعی جاری در این شهرستان با سه هزار و ۵۶۰ دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی، شامل سه هزار و ۳۰۰ دستگاه تراکتور و ۲۶۰ دستگاه ردیف کار انجام شده است.
کلیجی بیان کرد: در سال زراعی گذشته در مجموع ۴۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت گندم اختصاص پیدا کرد که ۴۰ هزار و ۶۵۰ هکتار آن به صورت دیم و چهار هزار و ۳۶۵ هکتار دیگر به صورت آبی بود و در مجموع بیش از ۷۸ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز