استاندار مرکزی:

گفتمان اجتماعی مرد‌م‌محور را توسعه دهید

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۲:۴۹:۰۹
کد خبر: ۷۸۳۲۶۴
گفتمان اجتماعی مرد‌م‌محور را توسعه دهید
استاندار مرکزی خواستار توسعه گفتمان اجتماعی مردم‌محور در جامعه شد.

 به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه از اهداف و مقصد تعریف شده برای مباحث اجتماعی و فرهنگی فاصله گرفته‌ایم و این نگران‌کننده است، اظهار کرد: در برخی جلسات و فضاها باید از قالب و چارچوب تشریفات اداری خارج شد و بررسی مباحث اجتماعی از جمله جلساتی است که باید این چنین عمل کرد.

وی تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌های بخش دولتی و خصوصی باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که هنوز به مقصد و اهداف مدنظر در حوزه اجتماعی و فرهنگی نرسیده‌ایم و این امر می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

آقازاده سرعت بالای ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه به نسبت سرعت اقدامات، تمرکز و درگیری با مباحث اجرایی و اداری و یا متفاوت بودن مسیر ناهنجاری‌ها با مسیر اقدامات و اهداف را از جمله دلایل نرسیدن به اهداف و مقصد دانست.

وی با تاکید بر عارضه‌یابی در این شرایط و استفاده از نظرات کارشناسی و سمن‌ها گفت: تمام دنیا و جوامع امروز درگیر مباحث و ناهنجاری‌های اجتماعی هستند اما در جامعه مانند ایران به واسطه آموزه‌های انقلابی و اسلامی انتظار این بروز آسیب‌ها نمی‌رود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در طی سال‌های اخیر شاهد افزایش فعالیت های ورزشی خاصه ورزش‌های همگانی هستیم، مسلما تعداد اعزام روحانیون به مناطق مختلف شهری و روستایی نسبت به گذشته افزایش یافته است، نشاط اجتماعی در جامعه تسری داشته اما با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم که باید این شرایط آسیب‌شناسی شود و علت این افزایش‌ آمار واکاوی شود.

وی بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت اساتید تحلیلی نسبت به آمارهای موجود در کشور و جهان انجام گیرد تا وضعیت استان مورد بررسی قرار گیرد و نباید به برخی آمارهای بی‌اساس اکتفا کرد بلکه باید به صورت تخصصی برآیندی از ناهنجاری‌ها داشت.

آقازاده با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در موضوع عفاف و حجاب افزود: دستگاه‌های اجرایی ساختاری متفاوت دارند و باید برای ارزیابی شاخص‌های متفاوت در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید گفتمان اجتماعی مرد‌م‌محور را توسعه داد و در دانشگاه‌ها، خانه جوان و مدارس به این گفتمان توجه کرد و محلی برای موضوعات کارشناسی مردمی شکل گیرد، باید در جهت افزایش اعتماد عمومی در جامعه گام برداشت و یکی از شاخص‌های اعتمادزایی در جامعه مباحث اقتصادی است که تنها دولت عامل وضعیت کنونی نیست، کشور درگیر تحریم است که بر تمامی مسائل تاثیر گذاشته است و باید مباحث در قالب تریبون آزاد تحت کنترل ارائه و دنبال شود.

استاندار مرکزی با اشاره به راه‌اندازی پرواز اراک-تهران از صبح امروز خواستار استفاده از این پرواز توسط مدیران و تنظیم برنامه‌های سفر و ماموریت‌ها برای روز دوشنبه جهت استفاده از این پرواز و تکمیل ظرفیت پرواز شد.

 

نظر شما