سفیر کشور اتریش در تهران:

اتحادیه اروپا بهره مندی ایران از مزایای برجام را به رسمیت می شناسد/آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۰:۵۲:۰۷
کد خبر: ۷۸۳۶۰۷
اتحادیه اروپا بهره مندی ایران از مزایای برجام را به رسمیت می شناسد/آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است
سفیر کشور اتریش در تهران گفت: اتحادیه اروپا بهره مندی کامل کشور ایران از مزایای تعهد برجام را به رسمیت می شناسد.

به گزارش برنا از اراک ، «اشتفان شولتس»  در دیدار با استاندار مرکزی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سیزدهمین گزارش خود پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برجام را تایید کرده است و تا زمانی که ایران به برجام پایبند باشد اتحادیه اروپا نیز بهره مندی این کشور از مزایای آن را به رسمیت شناخته و برای تحقق آن تلاش می کند.

وی ادامه داد: کشور اتریش به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا این تضمین را می دهد که برجام بستر قانونی همکاری بین جمهوری ایران و اروپا را شکل دهد.

سفیر کشور اتریش در تهران خاطرنشان کرد: اکنون کانال مالی مطمئن برای روابط وجود ندارد و ایجاد آن برای بهره مندی جمهوری اسلامی از مزایای برجام بالاترین اولویت اتحادیه اروپا است.

شولتس گفت: ایجاد تجارتی قانونمند بر اساس قوانین اروپا و تصمیمات سازمان ملل از برنامه های این اتحادیه است.

وی، پیگیری مصوبات سفر وزیر ایالتی اتریش سفلی به استان مرکزی برای برقراری روابط تجاری و اقتصادی با این استان و بهره مندی ملت ایران از مزایای برجام را از جمله مهمترین اهداف سفر خود به استان عنوان کرد.

سفیر کشور اتریش در تهران با یادآوری سابقه روابط اقتصادی و تجاری کشور ایران و اتریش گفت: اتریش امسال جشنی را برای سوابق و مناسبات تجاری بین 2 کشور از جمله 700 سال همکاری مستند، 500 سال شراکت و 160 سال روابط کامل دیپلماسیک داشته است.

شولتس خاطرنشان کرد: اتریش تنها کشور اروپایی دارای انجمن فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است ودر آن مناسبات 25 سال گفت و گوی ادیان بین 2 کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد: وجود روابط تجاری و فرهنگی بین کشور ایران و اتریش از شاخص های بارز اعتماد و افزایش هرچه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری بین 2 کشور است.

سفیر کشور اتریش در تهران تبادلات فرهنگی بین 2 کشور را از دیگر اهداف سفر به استان مرکزی عنوان کرد و گفت: اتریش هماهنگ کننده برگزاری جشنواره فیلم اروپا در ایران است و هرسال این جشنواره در چندین شهر برگزار می شود.

شولتس افزود: چنانچه فعالان فرهنگی استان مرکزی آمادگی داشته باشند کشور اتریش خواستار برگزاری جشنواره فیلم اروپا در این استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز