استاندار خراسان جنوبی:

شهرداران باید برای انضباط مالی و شفافیت تلاش کنند

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۲:۲۰:۱۲
کد خبر: ۷۸۳۶۹۵
شهرداران باید برای انضباط مالی و شفافیت تلاش کنند
استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرداران باید با مطالعه قوانین و مقررات و نیز با تقویت ارتباط با دستگاه های نظارتی در خصوص شفافیت و انضباط مالی تلاش کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد صادق معتمدیان دوشنبه شب در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی که با حضور معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد، بر انضباط مالی در شهرداری ها تاکید کرد.

وی افزود: بسیاری از پرونده هایی که در این خصوص تشکیل می شود ناشی از عدم آگاهی نسبت به قوانین و مقررات و یا آئین نامه ها و دستورالعمل ها در حوزه های مالی بوده که لازم است در این خصوص دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

وی یادآور شد: شهرداران با هماهنگی فرمانداران شهرستان ها و نیز ارتباط ضابطه مند و قانونی با اعضای شورای اسلامی شهرها ، نسبت به خدمت رسانی به مردم استان بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار خراسان جنوبی، نظارت بر ساخت ها و سازها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش شود قبل از ساخت و ساز، اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد تا از ایجاد هزینه های بیشتر در این زمینه جلوگیری شود.

وی بیان کرد: توسعه فضای سبز ، مسائل فرهنگی، بهداشت عمومی و پسامندهای شهری از دیگر مباحثی است که در مدیریت شهری از سوی شهرداران باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان های طبس، سرایان، فردوس و بشرویه نیز گفت: شهرداران باید پروژه های ملی پایدار برای درآمد داشته باشند.

محمد رضا امیر حسنخانی اظهار داشت: کمتر شهرداری در خراسان جنوبی وجود دارد که درآمد پایدار داشته باشد و اکثر شهرداری ها حتی برای حقوق هم نگاه به پول دولت دارند.

وی با اشاره به شرایط تحریم و جنگ اقتصادی گفت: در چنین شرایطی اقدام جهادی از سوی مدیران مورد انتظار مردم است.

این نماینده مجلس خواستار پرداخت مطالبات شهرداری ها از دستگاه های اجرایی شد و افزود: بسیاری از نهادها به کمک خیران پروژه احداث می کنند در صورتی که خیران هزینه پروانه ساخت را تقبل نمی کنند و این مطالبات همچنان در شهرداری ها مانده است.

وی یادآور شد: برای مشکل قیر شهرداری ها می توانیم رایزنی از طریق وزارت نفت و راه و شهرسازی داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز