شناسایی ۳۶ شهید هنرمند در استان

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۸:۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۸۳۸۳۳
شناسایی ۳۶ شهید هنرمند در استان
مسئول کمیته هنری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی گفت: بر اساس مطالعات میدانی تاکنون 36 شهید هنرمند در استان شناسایی شدند که در بخش های مختلف شعر، تئاتر، گرافیک و دیگر حوزه های هنری فعالیت داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ ناصر نبی زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری اجلاسیه 36 هنرمند خراسان جنوبی فردا ( 14 آذر ماه) با حضور دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن در بیرجند خبر داد.

وی ادامه داد: این اجلاسیه با حضور خانواده شهدا و ایثارگران هنرمند برگزار می شود و فضل الشرفی یکی از مبلغان و مجاهدین کشور یمن از سخنرانان محوری این اجلاسیه خواهد بود.

مسئول کمیته هنری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی افزود: کنگره شهدا ظرفیت مناسبی برای شناسایی و شناساندن رفتار و منش شهدایی است که از جان گذشتند تا امروز این سطح از امنیت را در اختیار داشته باشیم.

وی اظهار داشت: فضای جامعه امروزه نیازمند هنر انقلابی است و توجه به هنر هنرمندان شهید نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی 2 نمایشگاه مشق عشق و نقش عشق در برگزاری این اجلاسیه خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها روز شنبه هفته آینده در نگارخانه های شرق و سرو بیرجند در معرض نمایش عموم قرار خواهند گرفت.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این اجلاسیه آرمان و راه شهدا را در جامعه گسترش دهیم و رابطه نزدیکی بین جامعه و شهدا برقرار کنیم.

دبیر اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی هم با بیان اینکه مقاومت هسته اصلی برگزاری این اجلاسیه است، گفت: با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب و نماینده ولی فقیه در استان مقاومت در این اجلاسیه محور خواهد بود.

مجید کریمیان افزود: هنر انقلابی در خدمت جبهه مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی قرار می گیرد.

وی از رونمایی چندین اثر فاخر از هنرمندان در این اجلاسیه خبر داد و اظهار داشت: قطعه سرود ملی هنر برای آسمان برگرفته از منشور هنر حضرت امام(ره) و سپاه محمد به عنوان برترین قطعه سرود کشور در اجلاسیه اجرا خواهد شد.

کریمیان از ارایه میثاق نامه جامعه هنری استان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی خبر داد و گفت: در ادامه اجلاسیه از خانواده مرحوم سرهنگ سلطان پور به عنوان فعال عرصه جنگ نرم و هنر تجلیل خواهد شد.

اجلاسیه 36 شهید هنرمند خراسان جنوبی فردا (چهارشنبه) ساعت 18 در سالن ایثار بیرجند برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز