هوای اراک برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گرفت؛

گروه های حساس در خانه بمانند

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۱:۵۳:۲۵
کد خبر: ۷۸۴۱۱۴
گروه های حساس در خانه بمانند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای کلانشهر اراک روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گرفت و کیفیت شاخص های آن برای گروه های سنی حساس زیان بار اعلام شد.

 به گزارش برنا از اراک ، «رضا میرزایی»  افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش آلاینده های هوای اراک شاخص کیفیت هوای این کلانشهر به صورت لحظه ای در ساعت 8 و 30 دقیقه صبح روز جاری به 38 میکروگرم بر متر مکعب رسید که نشانگر شرایط نارنجی است و افزایش میزان ذرات معلق در هوای اراک عنوان می کند.

وی بیان کرد: با تصمیم کمیته اضطرار و گزارش هواشناسی مبنی بر وارونگی و پایداری هوا مراکز آموزش پیش دبستانی، مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر اراک در نوبت صبح روز جاری تعطیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بامداد امروز مه غلیظی شهر اراک را فرا گرفته که این مه از کویر میقان بر روی شهر نشسته است.

میرزایی با بیان اینکه شاخص استاندارد سنجش آلاینده های هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است توضیح داد: شاخص ارزیابی آلایندگی 24 ساعت اخیر کلانشهر اراک 109 اعلام شده که نشانگر وضعیت ناسالم برای گروه های سنی حساس است. 

میرزایی توصیه کرد: در روزهایی که کیفیت هوا ناسالم است گروه های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی، سخت درمان و سالمندان از تردد در فضاهای باز خودداری کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز