به همراه مسئولان;

علایی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان پارس آباد بازدید کرد

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۱:۵۳:۵۲
کد خبر: ۷۸۴۱۶۸
علایی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان پارس آباد بازدید کرد
فرماندار شهرستان پارس آباد به همراه معاونت برنامه ریزی و توسعه، بخشدار اصلاندوز و سایر مدیران دستگاههای مربوطه امروز سه شنبه از واحد های صنعتی شهرستان پارس آباد بازدید بعمل آوردند.

به گزارش برنا، فرماندار شهرستان پارس آباد به همراه معاونت برنامه ریزی و توسعه، بخشدار اصلاندوز و سایر مدیران دستگاههای مربوطه امروز سه شنبه از واحد های صنعتی شهرستان پارس آباد بازدید بعمل آوردند.

در اولین فرصت فرماندار شهرستان پارس آباد از کارخانه پنبه پاک کنی حیدری که به اخیرا از رکود ۱۳ ساله خارج شده ،بازدید کرد و گفت: این کارخانه با ۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۲ میلیارد تومان تسهیلات راه اندازی شده و برای ۲۵ نفر بطور مستقیم و ۱۵۰ نفر بطور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی در ادامه بازدید از این کارخانه پنبه اظهار داشت: این کارخانه از سال ۸۴  راکد مانده بود که پس از ۱۳ سال بلاتکلیفی امسال با مساعدت دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده و ۸۰۰ تن پنبه خریداری کرده است که ۲۵۰ تن آن تبدیل به محلوج شده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد از ناحیه صنعتی شماره ۲ پارس آباد نیز دیدن کرد و گفت: این ناحیه صنعتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار احداث شده است که ۱۲ واحد صنعتی در این ناحیه مشغول فعالیت هستند و ۲ واحد دیگر نیز درخواست فعالیت دریافت کرده اند.

کارتن سازی حافظ علی بابایی سومین طرح صنعتی بود که علایی از آن بازدید کرد و اظهار داشت: این تولیدی با ظرفیت ۱۲ نفر اشتغالزایی بصورت مستقیم و ۲۵ نفر بصورت غیر مستقیم داشته است که در حال تولید آزمایشی است و بزودی وارد چرخه تولید خواهد شد.

بازدید از دامداری آقای صدری که به دلیل کمبود نهاده های دامی در بلاتکلیفی بسر می برد، از دیگر واحدهای مد نظر فرماندار بود که با قول مساعد فرماندار برای تهیه نهاده های دامی گره از مشکل این واحد تولیدی نیز گشوده شد.

علایی در ادامه برنامه بازدید امروز از تولیدی درب پیش ساخته منازل صادقی دیدن کرد و افزود: این واحد با سرمایه گذاری بیش از ۲ میلیاردی به بهره برداری رسیده و دارای ۴ سالن و ۱ واحد نمایشگاه است که سالانه ۳۰۰۰ درب در این واحد تولید میشود اشتغالزایی ۱۱ و ۳۵ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در این واحد، منجز به صادرات ۲۵۰ عدد درب در ماه گذشته از این واحد تولیدی به کشورهای حاشیه دریای خزر بوده است.

بازدید از مرکز آموزشی میراث فرهنگی و گردشگری بخش اصلاندوز در حوزه صنایع دستی و قالی بافی پایان بخش دیدار فرماندار در ویژه برنامه امروز بود: صدور کارت ورنی و قالی بافی برای ۱۳۰۰ نفر،برگزاری دوره آموزشی برای ۱۲۰ نفر متقاضی،صدور ۴۵۰ مجوز مشاغل خانگی،اعطای تسهیلات اشتغالزایی برای ۲۲۲ نفر هر کدام به مبلغ ۱۰ میلیون تومان در سال ۹۷، واریز بیمه صنایع دستی برای ۳۰ نفر و ۵۵ نفر تسهیلات اعطایی در سال ۹۶ از فعالیت های این مرکز آموزشی و تولیدی بود که در استان بعنوان واحد آموزشی برتر نیز شناخته شده است.

فرماندار شهرستان پارس آبادهمچنین از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۶ و۴ درصد به مشاغل روستایی خبر داد و افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره)استان بعنوان متولی جهت معرفی و اعطای این تسهیلات آماده پذیرش طرحهای متقاضیان برای رفع محرومیت و اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری با اولویت صنایع دستی و مشاغل خانگی می باشد.

 

نظر شما