فرمانده انتظامی استان مرکزی:

کلاهبردار میلیاردی بورس در اراک دستگیر شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۱۲:۴۷:۵۱
کد خبر: ۷۸۴۵۷۶
کلاهبردار میلیاردی بورس در اراک دستگیر شد
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: کلاهبردار میلیاردی بورس که از 74 شهروند اراکی در حدود 86 میلیارد و 740 میلیون ریال اخاذی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش برنا ،  سردار عزیزی افزود: با ارجاع چند فقره پرونده به پلیس درخصوص کلاهبرداری میلیاردی در شهر اراک، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان، بررسی تخصصی این پرونده را آغاز کردند.

وی اظهار داشت: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که در چند سال اخیر فردی با استفاده از امتیاز بورس و تبلیغ سرمایه گذاری بورس و با تحریک و اغفال شهروندان با شگردهایی متقلبانه از آنان کلاهبرداری کرده و پس از پرداخت اندک سودی به آنان، ‌اقدام به صدور چک بلامحل و یا سفته به آنان کرده و بعد از مدتی متواری شده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی اضافه کرد:‌ با ادامه یافتن تحقیقات پلیس مشخص شد که این فرد مدتی است به همراه خانواده خود از اراک گریخته و هیچ گونه اطلاعی از او در دست نیست.

سردار عزیزی افزود: در روند رسیدگی به پرونده، سرانجام اطلاعاتی از برنامه ریزی متهم برای خروج از کشور به دست آمد و با هماهنگی مرجع قضائی، دستور ممنوع الخروج شدن متهم از کشور صادر شد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش شاکیان این پرونده و مبالغ بالای کلاهبرداری این فرد از مالباختگان، ‌در اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی شبانه روزی کارآگاهان پلیس که چند ماه به طول کشید،‌ متهم در یک منزل استیجاری در شهرستانی دیگر شناسایی و برنامه ریزی عملیاتی برای دستگیری او آغاز شد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق کارآگاهان پلیس، متهم در مخفیگاهش دستگیر و بعد از انتقال به پلیس آگاهی استان و در مراحل بازجویی ها با مشاهده اسناد و مدارک موجود به کلاهبرداری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه متهم با صدور قرار 200 میلیارد ریالی، روانه زندان شده است، خاطر نشان کرد: مراحل تکمیلی تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی افزود: عملکرد پلیس در دستگیری این فرد کلاهبردار بازتاب گسترده‌ای از رضایتمندی شهروندان و مالباختگان به همراه داشته است.

 

نظر شما