استاندار اردبیل در دیدار با سعیدی کیا تاکید کرد

تمام دستگاه های اجرایی با بنیاد مستضعفان هماهنگی و همکاری داشته باشند

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۹:۵۱:۰۲
کد خبر: ۷۸۴۹۸۷
تمام دستگاه های اجرایی با بنیاد مستضعفان هماهنگی و همکاری داشته باشند
استاندار اردبیل گفت:به منظور تسهیل در روند سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در استان اردبیل تمام دستگاه های اجرایی باید هماهنگی و همکاری لازم را با این نهادها داشته باشند.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جلسه شورای اداری شهرستان مغان (گرمی) که با حضور رییس بنیاد مستضعفان کشور برگزار شد اظهار کرد:روستاهای شهرستان گرمی یکی از مناطق هدف سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان کشور است و بیش ۱۵میلیارد تومان وام ویژه کم بهره به متقاضیان اعطا می شود.

رییس شورای اداری استان افزود: شهرستان گرمی با ایجاد چندین شرکت مجهز در مسیر تحول قرار گرفته البته در صدد احداث هتل مجهز نیز در گرمی هستیم.

وی گفت: آغاز رسمی اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای بنیاد مستضعفان در این شهرستان از عنایات مقام معظم رهبری نشات می گیرد و باید همه دستگاه های اجرایی برای رفع محرومیت تلاش کنند.

بهنام جو تصریح کرد: به دنبال سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در سال 79 به استان اردبیل، شهرستان گرمی از شهرهای پایلوت اجرای طرح آبادانی و پیشرفت کشور قرار گرفت.

استاندار اردبیل یکی دیگر از عنایات مقام معظم رهبری را اجرای پروژه پایاب سد خداآفرین اعلام کرد و گفت: فاز اول این پروژه به مساحت 37 هزار هکتار در سال ۹۸به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: به دنبال اقدام مطلوب مدیریتی بنیاد مستضعفان در گرمی دستگاه های متولی نیز به نوبه خود از طریق جذب سرمایه‌گذار و بودجه‌های دولتی باید یاریگر این نهاد باشند.

اکبر بهنام جو به برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال یک هزار و 500 نفر در گرمی گفت: در برش شهرستانی در قالب ایجاد ۲۰هزار شغل در استان سهم این شهرستان ۱۵۰۰شغل بوده که تقریبا این وعده محقق شده است.

وی افزود:به همراه توسعه راه‌های مواصلاتی این منطقه به عنوان زیرساخت اصلی، از سال آینده بزرگراه اردبیل – گرمی با شتاب بیشتر اجرایی می شود.

وی با اشاره به این که با حضور بنیاد مستعضفان در زمینه سرمایه گذاری پویایی در اقتصاد منطقه ایجاد می شود افزود:باید از ظرفیت بنیاد مستضعفان برای توسعه استان به ویژه مناطق محروم بهره ببریم و شهرستان گرمی جز این مناطق است باید الگویی برای سایر شهرستان باشد.

 

نظر شما