مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

سرعت فرسایش خاک در کشور بیشتر از تولید خاک است/اهمیت نقش آموزش و پرورش درانتقال مباحث زیست محیطی به دانش آموزان

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۲:۴۹:۵۹
کد خبر: ۷۸۵۱۳۵
سرعت فرسایش خاک در کشور بیشتر از تولید خاک است/اهمیت نقش آموزش و پرورش درانتقال مباحث زیست محیطی به دانش آموزان
"مهرداد فتحی بیرانوند" براهمیت نقش آموزش و پرورش در انتقال مباحث زیست محیطی به جامعه هدف دانش آموزی تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ فتحی بیرانوند صبح روز شنبه در مراسم گردهمایی تخصص مدرسین درس انسان و محیط زیست در مقطع متوسطه که با محوریت اهمیت خاک، عوامل فرسایش و آلوده کننده آن، در  در سالن همایش جهاد کشاورزی استان  برگزار شده بودضمن گرامیداشت هفته خاک، این هفته را فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی در این حوزه و پرداختن به چالشها و بحرانهای زیست محیطی در حوزه خاک عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه چالش زیست محیطی در حوزه خاک کمتر از بحران آب نیست گفت: متاسفانه سرعت فرسایش خاک در کشور بیشتر از تولید خاک است واین امر باعث از دست رفتن منابع خاک ما می شود.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: استفاده بیش از حد سموم و کودهای کشاورزی، آنتی‌بیوتیک‌ها و هورمون‌ها در دام و آبیاری مزارع با فاضلاب‌های آلوده از عوامل  فعالیت های کشاورزی مؤثر در آلودگی خاک هستند.

مدیر کل محیط زیست لرستان خاطر نشان کرد: منابع مختلف ایجاد آلودگی مانند انواع آلاینده های کشاورزی، آلاینده های نفتی ،فلزات سنگین، ضایعات صنعتی وغیره باعث کاهش کیفیت خاک، گسترش در سطح آب های زیرزمینی و بروز سایر مشکلات زیست محیطی می گردد.

او با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حفاظت و حراست از محیط زیست بر نقش آموزش و پرورش در انتقال مباحث زیست به جامعه هدف دانش آموزی تاکید کرد ویادآورشد: وقتی اهمیت موضوعات زیست محیطی در جامعه نهادینه شود تک تک افراد در حفاظت از محیط زیست کوشا خواهند بود.

فتحی بیرانوند از تمامی مدرسان درس انسان و محیط زیست خواست تا مباحث زیست محیطی را به صورت ساده و با حساسیت فراوان برای دانش آموزان تبیین کنند تا در آینده شاهد نسلی مسئولیت پذیر در حفاظت از محیط زیست باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز