استاندار اردبیل :

پزشکان در احداث بیمارستان مشارکت کنند

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۱۲:۳۰:۴۳
کد خبر: ۷۸۵۳۷۳
پزشکان در احداث بیمارستان مشارکت کنند
استاندار اردبیل گفت: به منظور افزایش سرانه تخت بیمارستانی و کیفیت علم پزشکی پزشکان استان اردبیل در احداث بیمارستان های خصوصی و دولتی مشارکت داشته باشند.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جلسه مشترک با رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل که به منظور بررسی مسایل بیمارستان های استان برگزار شد اظهار کرد:برای بخش خصوصی و پزشکان علاقمند به بیمارستان سازی مشوق های لازم جهت تعیین کاربری و عوارض ساخت، صدور مجوز، تهیه زمین مورد نیاز در حریم شهرها و اعطای تسهیلات مناسب پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی ۱/۷در استان اردبیل است افزود: در حال حاضر سرانه کلی تخت بیمارستانی کشور ۱/۹تخت برای هر هزار نفر است با تلاش مسئولین باید تا سال۱۴۰۴ به ازای هر هزار نفر ۲/۵تخت بیمارستانی در سطح استان وجود داشته باشد.

بهنام جو افزود: درحال حاضر تعداد ۲۰۱۴تخت بیمارستانی در بیمارستان های سطح استان وجود دارد با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده ۱۵۰۰ تخت دیگر به این تعداد افزوده می شود.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان و ایجاد فضای سلامت باهمکاری دو بخش خصوصی و دولتی امکان پذیر است افزود: در بخش دولتی از طریق تامین اعتبار و اراضی معوض توسط دانشگاه علوم پزشکی و استانداری قابل پیگیری است و بخش خصوصی نیز با سرمایه گذاری کلان می تواند به نتیجه قابل قبول دست یابد.

استاندار اردبیل از اخذ مجوز۵۰۰ تخت خوابی بیمارستان نجف زاده خبر داد و افزود:با پیگیری و هماهنگی های لازم مجوز افزایش ۲۵۰ تخت در بیمارستان نجف زاده انجام شده و به ۵۰۰تخت افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان نجف زاده پس از تامین اعتبار شروع به فعالیت می کند گفت: این پروژه عظیم به زودی تعیین و تکلیف شده در یک پروسه ی زمانی سه ساله ساخته می شود.

رییس شورای اداری استان اردبیل تکمیل پروژه ی بیمارستانی ۱۲۰تخت خوابی مشکین شهر را یادآور شد و اظهار کرد: پروژه ی بیمارستانی۱۰۰۰ تخت خوابی با تفاهم نامه قرارگاه خاتم الانبیاء در حال پیگیری است و عقد قرار داد شده، دوفاز ۵۰۰ تخت خوابی در سایت دانشگاه علوم پزشکی احداث می شود.

بهنام جو افزود:برای افزایش تخت های بیمارستانی و ایجاد فضای کاملا استاندارد افق ۵ساله را در نظر گرفته ایم که ایجاد ۵۰۰ تخت اولیه از قرار داد خاتم الانبیا و ۵۰۰ تخت از احداث بیمارستان نجف زاده ایجاد می شود.

او با اشاره به اینکه پروژه های دیگری که بخش خصوصی پای کار است موجب افزایش کیفی و کمی فضای سلامت در جامعه می شود گفت: تکمیل بیمارستان مشکین شهر در دستور کار است و راهکارهای اجرایی و عملیاتی پروژه های در دست احداث تبین شده است.

استاندار اردبیل د بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بحث پزشکی آبدرمانی که در رونق گردشگری سلامت نقش مهمی دارد که با تفاهم و مذاکرات صورت گرفته دانشگاه ترکیه به مرحله خوبی رسیده است.

وی تصریح کرد:دراستان اردبیل زمینه مناسبی برای فعالیت گروه پزشکی آبدرمانی وجود دارد و مصوبه اخذ مجوز آن از وزارتخانه و هیئت امنای دانشگاه گرفته شده و به زودی عملیاتی می شود.

او اضافه کرد: با شروع این کار دوره های تخصصی پزشکی آبدرمانی به گروه های تخصص پزشکی اضافه شده در بحث گردشگری نیز رونق خوبی خواهد داشت.

استاندار اردبیل فضای آموزش بیمارستان های استان را ۲۰هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: مجوز۱۴هزار مربع نیز اخذ شده و اعتبار ساخت این میزان در بودجه ۹۸ نیز پیش بینی شده است که به فضای آموزشی و اداری افزوده خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز