مدیرکل شیلات استان کرمانشاه:

کرمانشاه سهم چهار درصدی از تولید آبزیان کشور را دارد

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۴:۵۸:۵۸
کد خبر: ۷۸۶۱۷۷
کرمانشاه سهم چهار درصدی از تولید آبزیان کشور را دارد
اولین مرکز فروش و طبخ آبزیان کرمانشاه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که امروز (18 آذر) تشکیل شد.

فرزاد افضلی مدیر کل شیلات استان کرمانشاه در این نشست گفت: اولین مرکز عرضه آبزیان کرمانشاه دی ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

او از تولید بیش از 17 هزار تن محصولات شیلات در استان کرمانشاه در پار سال  خبر داد و افزود: این میزان در سال‌جاری به 21 هزار تن خواهد رسید.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه به هدفگذاری که برای افزایش تولید آبزیان استان کرمانشاه اشاره کردو گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید آبزیان استان در سال 1400 به 33 هزار تن برسد.

افضلی ادامه داد: استان کرمانشاه هم اکنون سهم چهار درصدی از تولید آبزیان کشور را دارد.

او از وجود 433 مزرعه پرورش ماهی در استان کرمانشاه شامل 358 مزرعه سردآبی، 71 مزرعه گرمابی و چهار مزرعه ماهیان خاویاری هم خبر داد و افزود: این مزارع در قالب سه مجتمع سردآبی، یک مجتمع گرمابی و پرورش ماهی در قفس سدهای غیرقابل شرب فعالیت دارند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ظرفیت افزایش تولید محصولات شیلاتی را دارد.

افضلی ادامه داد: هم اکنون در کرمانشاه 600 استخر ذخیره آب داریم که که ظرفیت راه‌اندازی پرورش ماهی‌های خرد را دارند و می‌توان با کمک همین مراکز  میزان تولید ماهی استان را دو هزار تن افزایش داد.

او به ظرفیت سه هزار تنی فاز دوم مجتمع پرورش ماهی گرمابی قصرشیرین اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی فاز دوم این مجتمع لنگ تخصیص آب از سد الوند است که در این زمینه نیازمند همکاری شرکت آب منطقه‌ای هستیم.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در صورت راه‌اندازی مراکز پرورش ماهی در اراضی پایین دست سد داریان، در این بخش نیز تا 2800 تن افزایش تولید خواهیم داشت.

افضلی از ظرفیت خوب پرورش ماهی در قفس در  استان هم عنوان کرد و ادامه داد: میزان پرورش ماهی در قفس استان کرمانشاه سال گذشته 670 تن بود که پیش‌بینی می‌کنیم این میزان امسال به 1350 تن رسد.

او افزود: هم اکنون پرورش ماهی در قفس در سد شهدای گمنام، سد زاگرس و سد جامیشان انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه خواستار راه‌اندازی بارانداز صادرات آبزیان در مرزهای قصرشیرین شد و گفت: متاسفانه اکنون به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها سالانه بخشی از محصولات شیلاتی کرمانشاه به اسم دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

افضلی ادامه داد: زیرساخت‌های این بارانداز را فراهم می‌کنیم و آن را در اختیار بخش خصوصی قرار خواهیم داد.

او افزود:  با راه‌اندازی این بارانداز می‌توان برای حدود 120 نفر اشتغالزایی ایجاد کرد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از راه‌اندازی مرکز عرضه، فروش و طبخ آبزیان نیز در دی ماه خبر داد و گفت: این مرکز در بلوار تاق‌بستان در حال احداث است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز